beantwoord

Saldo ten onrechte afgeschreven in Deventer

• 10 juli 2017
  • 9 reacties
  • 192 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Afgelopen zaterdag ben ik vanaf Hengelo naar via Deventer naar Arnhem afgereisd. Doordat een eerdere trein richting Zutphen van Syntus kwam te vervallen diende ik deze alternatieve route te nemen; hierdoor was ik bij de verkeerde vervoerder ingecheckt toen ik gecontroleerd werd in de trein. Ik diende alsnog in te checken in Deventer wanneer ik daar aan zou komen.

Gezien Deventer gebruik maakt van poortjes om in- en uit te checken moest ik eerst door de poortjes naar buiten om weer in te kunnen checken. Ik heb dus eerst uitgecheckt alvorens weer in te checken. Nu blijkt dat hier een bedrag van 10 euro voor is afgeschreven, terwijl ik volgens mijn reishistorie überhaupt niet ingecheckt was bij de NS. Hoe is het mogelijk dat ik 10 euro moet betalen zonder ingecheckt te zijn?
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 10 juli 2017, 11:54

Goedemorgen Cas.P. Welkom op het NS Serviceforum!

Ik raad je aan om contact op te nemen met NS Klantenservice zodat er gekeken kan worden of je het teveel betaalde bedrag aan NS hebt betaald. Mocht dit het geval zijn dan is het uiteraard mogelijk om dit te restitueren.

Je zou zelf ook kunnen controleren of deze kosten aan NS zijn betaald door een uitdraai van je laatste 10 transacties te maken bij een OV-oplaadpunt. Hierop kun je zien aan welke vervoerder het bedrag is betaald.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heeft u in Deventer wel bij Syntus uitgecheckt? Het kan best zijn dat als u in Deventer bij NS heeft uitgecheckt, dat om die reden tien euro is afgeschreven.

Vervolgens heeft u in Deventer ingecheckt bij NS en ook in Arnhem bij NS uitgechekt. Dat is wel correct.

Check altijd uit bij dezelfde vervoerder waar u ook heeft ingecheckt.

Mogelijk kan het via deze site worden opgelost:

https://www.uitcheckgemist.nl
Reputatie 3
Heeft u in Deventer wel bij Syntus uitgecheckt?
Deventer heeft geen Syntus uitcheckpalen ;)

Volgens mij is het via uitcheckgemist.nl niet mogelijk om geld terug te vragen als je juist het inchecken hebt gemist, maar verbeter mij als dit wel kan. Het beste kan Cas.P. contact op nemen met de klantenservice. Daarnaast is het misschien ook geen slecht idee om de website www.incheckgemist.nl te maken 🙂
Reputatie 7
Badge +3
U had in Hengelo moeten uitchecken bij Syntus en moeten inchecken bij NS. U kunt niet inchecken bij Syntus en dan met NS gaan reizen.
Badge +3
En dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat de OV-Chipkaart het reizen eenvoudiger zou maken.

Ik heb alle begrip voor Cas P. die geconfronteerd is met de absurditeit van het systeem met poortjes en paaltjes van verschillende vervoerders op hetzelfde station. Dat is niet voor de reizigers maar voor de vervoerders handig.
Reputatie 7
Badge +3
Ook met een gewoon kaartje was dit een probleem want van Hengelo naar Zutphen mocht je ook vroeger sowieso niet omreizen via Deventer zonder bijbetaling.
Badge +3
In geval van een verstoring was dat geen enkel probleem geweest met een papieren kaartje.
Goedemorgen Cas.P. Welkom op het NS Serviceforum!

Ik raad je aan om contact op te nemen met NS Klantenservice zodat er gekeken kan worden of je het teveel betaalde bedrag aan NS hebt betaald. Mocht dit het geval zijn dan is het uiteraard mogelijk om dit te restitueren.

Je zou zelf ook kunnen controleren of deze kosten aan NS zijn betaald door een uitdraai van je laatste 10 transacties te maken bij een OV-oplaadpunt. Hierop kun je zien aan welke vervoerder het bedrag is betaald.
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk ook dat het omchecken/overstappen in Zutphen is gevraagd, dan wel had moeten gebeuren. Dat zou de standaardroute ook zijn als er van Syntus gebruik is gemaakt.
Badge +3
Volgens mij kan je tegenwoordig via www.uitcheckgemist.nl ook een gemiste INcheck corrigeren. Edit: Dat werkt dus niet, moet via klantenservice.

In het geval van Cas.P. moeten er dus twee incomplete reizen aangepast worden, namelijk Hengelo - Hengelo (Syntus, want niet gereisd) en Hengelo - Deventer (NS). Vergeet vooral niet aan te vinken dat je 'overgestapt' bent (in Deventer), dit in verband met langeafstandskorting.

Mocht het niet lukken om de gemiste incheck te corrigeren, dan is de klantenservice van NS inderdaad de beste weg. Dit kunnen ze meen ik 3 keer per jaar doen, om fraude te voorkomen.

Uiteindelijk hou je er € 4,10 (Hengelo - Deventer kost met 40% korting € 5,90) plus het instaptarief van Syntus aan over.

Reageer