beantwoord

saldo teruggave anonieme kaart

• 7 april 2020
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

Beste NS,

Ik heb een vraag. Mijn broertje maakt gebruik van een anonieme OV-chipkaart wij zagen het volgende in de oplaad mutaties overzicht. 

"Saldo teruggave" Betekent dit dat hij naar een balie is gelopen en geld terug heeft gevraagd?

Alvast dank voor het beantwoorden van deze vraag!

icon

Beste antwoord door Jouke NS 7 april 2020, 14:05

Hallo Miibo en welkom bij de NS Community. 

Daar lijkt het inderdaad wel op, alsof het saldo op de kaart eraf is gehaald bij de balie. De informatie die je echt nodig hebt is het saldo na de handeling, die ik nu niet kan zien. Als je ingelogd bent kun je dit wel inzien, per transactie. Maak hiervoor een declaratieoverzicht van de specifieke periode. 

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo Miibo en welkom bij de NS Community. 

Daar lijkt het inderdaad wel op, alsof het saldo op de kaart eraf is gehaald bij de balie. De informatie die je echt nodig hebt is het saldo na de handeling, die ik nu niet kan zien. Als je ingelogd bent kun je dit wel inzien, per transactie. Maak hiervoor een declaratieoverzicht van de specifieke periode. 

Hoi Jouke,

Dank voor uw antwoord. Dit is het saldo.

Onder die laatste check-uit staat verder niets.

Ik zit helemaal fout, mijn excuses Miibo. Bij NS kun je inzien wat je saldo achteraf is geweest, via Mijn NS. Wil je daar proberen of je de gegevens kunt inzien? 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt we terug rekenen. Saldo nu €47,49. De laatste rit bij Arriva was €2,51, maakt dat het voor inchecken €50,00 en dat is weer precies het opgeladen bedrag vlak voor de laatste Arriva rit. Dus voor opladen van die €50 moet het saldo €0,00 geweest zijn door de teruggave.

Dit is helaas een anonieme kaart waar geen account voor is aangemaakt. Kan ik dat met terugwerkende kracht terug zien?

@ Momo, precies die vermoeden had ik ook.

Dankjewel allemaal ik denk wel dat we kunnen stellen dat het geld teruggevraagd isbij een balie.

Reageer