beantwoord

Saldo teruggave verlopen OV chipkaart

Ik heb jaren geleden een NS voordeeluren-abonnement gehad inclusief OV chipkaart. Zover ik weet heb ik nog een saldo open staan, ik kan het echter niet controleren omdat ik op de OV chipkaart website overal het volgende zie:
"Deze kaart is niet bekend is ons systeem of de kaart is niet meer geldig en vanwege de privacywet uit ons systeem verwijderd."

Mijn kaart was geldig tot halverwege februari 2014.

Is er een manier om te zien of ik daadwerkelijk nog een saldo op mijn kaart had en hoe kan ik deze terug krijgen?
Alvast hartelijk dank!
icon

Beste antwoord door Pe_pe 19 juni 2016, 21:28

De kaart is na een jaar ook niet meer te vernieuwen. Bovendien wordt daarbij het saldo niet overgezet. U zou nog kunnen proberen om de klantenservice van TLS te bellen, maar waarschijnlijk is het "computer says no".
Bekijk origineel

4 reacties

Het saldo vervalt een jaar na het verlopen van de kaart, tenzij het voor die tijd is teruggevraagd.
Dank voor je reactie Pe_pe. Teleurstellend nieuws, moeilijk te begrijpen. Maf dat ik niet even een mailtje krijg. Vast een mooie inkomstenbron voor TLS.

Wanneer ik nu de kaart vernieuw, wordt m'n saldo daar wellicht naar overgeschreven? Is er echt niet iets dat ik kan doen?
De kaart is na een jaar ook niet meer te vernieuwen. Bovendien wordt daarbij het saldo niet overgezet. U zou nog kunnen proberen om de klantenservice van TLS te bellen, maar waarschijnlijk is het "computer says no".
Ik heb TLS gebeld. Ik krijg een formulier thuis gestuurd welke ik ingevuld moet retourneren samen met de kaart. Na ontvangst kijkt TLS of er nog saldo op de kaart staat, indien dit zo is dan maken ze het naar me over.

Reageer