beantwoord

Saldo verloren persoonlijke OV-chipkaart overzetten

• 3 September 2021
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Beste NS,

Enige tijd geleden ben ik mijn persoonlijke OV-chipkaart verloren. Toen de tijd een vervanger aangevraagd en die gebruik ik nu al enige tijd. Enige is dat ik m’n saldo van de oude nooit meer heb ontvangen/overgezet heb gekregen op de nieuwe (staat in de NS-app dat ik nog 14,33 hierop heb staan). Kan dit nog geregeld worden? 

Gaat om kaartnummer 3528 xxxx xxxx xxxx.

Mvg. 

icon

Beste antwoord door bahnrider 3 September 2021, 10:09

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Haal allereerst uw nummer weg. Het is hier een openbaar forum, geen postadres van NS. Mogelijk kunt u hiervoor beter direct contact opnemen met OV-chipkaart. Die regelen dit soort zaken uiteindelijk. De oude kaart moet geblokkeerd zijn/worden.

Reputatie 6
Badge +1

Via OV-chipkaart kan je heel makkelijk rest-saldo opvragen, maar je moet dan wel het complete 4x4 nr van de kaart hebben-dat kan je vinden op mijnNS als je je daarvoor compleet ooit hebt aangemeld. Of dat snel werkt bij verloren/gestolen kaarten weet ik niet-nooit bij de hand gehad. Kan tot 1 jaar na laatste vervaldatum.

Badge +3

Het getoonde saldo in de NS app zegt niet zoveel, want dat is het saldo na de laatste handeling bij een NS apparaat (in/uitcheck of opladen).

Het juiste saldo kan je hier inzien. Terugvragen via https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen.htm zal niet lukken, omdat je de kaart niet meer hebt.

Neem daarvoor contact op met OV-chipkaart, want bij een kaartvervanging (duplicaat wegens verloren/gestolen/defect) zou je het binnen 2 weken terug moeten krijgen.

Reageer