beantwoord

samenreis korting ov

  • 16 October 2021
  • 1 reactie
  • 323 Bekeken

Mijn vriendin en willen met de ov chipkaart met de samenreis korting reizen. We hebben allebei ov chipkaart. Alleen snap ik niet goed hoe dat moet Vriendelijke groeten Rian 

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 October 2021, 13:34

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Met Samenreiskorting kan een abonnementhouder iemand met korting laten meereizen. Hebt u beiden geen abonnement? Dan kunt u niet met Samenreiskorting reizen.

Heeft een van u wel een abonnement, dan kan die persoon de ander met korting laten meereizen. De persoon met het abonnement checkt gewoon in en uit zoals normaal en doet verder niets. De persoon die met Samenreiskorting wil meereizen, kan dat op verschillende manieren doen:

  • Bij het reizen met een OV-chipkaart zonder NS Flex moet het product Samenreiskorting en voldoende saldo op de kaart geladen worden bij een kaartautomaat. Als vervolgens in de daluren wordt ingecheckt, dan wordt bij het uitchecken de ritprijs met korting in rekening gebracht.
     
  • Bij het reizen met een OV-chipkaart met NS Flex moet de meereizende persoon in Mijn NS (de website of de app) Samenreiskorting inschakelen en vervolgens gewoon in- en uitchecken. Als in de daluren wordt ingecheckt, dan zal de ritprijs met korting worden gefactureerd.
     
  • Bij het reizen zonder OV-chipkaart kan een e-ticket met Samenreiskorting (enkele reis of dagretour) worden gekocht. Hiervoor wordt de ritprijs met korting betaald. Reizen is alleen toegestaan in de daluren; met een e-ticket met Samenreiskorting mag de meereizende persoon zich in de spitsuren niet in de trein bevinden, ook niet als de reis in de daluren is begonnen.

Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.

Reageer