beantwoord

Samenreiskorting

• 3 maart 2015
  • 3 reacties
  • 207 Bekeken

Hallo NS medewerkers,

Gisteren reisde ik, samen met een vriendin, met de trein van Zwolle naar Amsterdam Bijlmer Arena. Bij Almere konden wij helaas niet verder in verband met een aanrijding van een persoon. In Zwolle heb ik de samenreiskorting op mijn pas gezet voor vandaag (nu gisteren) en voor de 2e klas, ook heb ik mijn ov-chipkaart opgewaardeerd. In Almere heb ik mij dus uitgechecked en mochten we meerijden met mede-treinreizigers in de auto. Op Amsterdam Centraal namen we de metro en zo kwamen we nog aan tijdens het voorprogramma van het concert. Terug moesten wij ons een beetje haasten en heb ik de samenreiskorting niet weer op mijn pas gezet, ik dacht er nog aan maar realiseerde mij toen dat ik voor 'vandaag' had aangeklikt. Ik ging er dus vanuit dat ik ook terug met korting reisde, in Groningen aangekomen checkte mijn vriendin met kortingspas uit op geloof ik 15 euro, maar bij mij werd 25 euro afgeschreven.
Ik had echt op de knop 'vandaag' geklikt en ik heb nergens gelezen dat eenmaal in en uitchecken als een 'dag' wordt gezien.
Zou dit bedrag kunnen worden vergoed?

Met vriendelijke groeten,
Maroesjka Neutel
icon

Beste antwoord door Thom 3 maart 2015, 23:19

De samenreiskorting is per rit, en niet per dag. Zeg maar tussen inchecken en uitchecken. Alleen als u binnen 35 minuten weer incheckt blijft de samenreiskorting staan. "Vandaag' op het kaartautomaat zorgt wel vaker voor verwarring en die tekst zou aangepast moeten worden. Had met samenreiskorting terug willen reizen dat had u het er inderdaad weer bij de terugreis op de kaart moeten zetten. Het is het beste even een moderator af te wachten, die zijn er morgen in de loop van de dag wel weer. Of ze wat voor u kunnen doen en wat daar gaat NS over - maar wie weet. Dan zou het coulance zijn, geen recht.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De samenreiskorting is per rit, en niet per dag. Zeg maar tussen inchecken en uitchecken. Alleen als u binnen 35 minuten weer incheckt blijft de samenreiskorting staan. "Vandaag' op het kaartautomaat zorgt wel vaker voor verwarring en die tekst zou aangepast moeten worden. Had met samenreiskorting terug willen reizen dat had u het er inderdaad weer bij de terugreis op de kaart moeten zetten. Het is het beste even een moderator af te wachten, die zijn er morgen in de loop van de dag wel weer. Of ze wat voor u kunnen doen en wat daar gaat NS over - maar wie weet. Dan zou het coulance zijn, geen recht.
Hallo Maroesjka,

Welkom op het NS Serviceforum. Wat Thom aangeeft is helemaal correct. Het topic heb ik in verband met de vindbaarheid verplaatst naar 'OV-chipkaart'.

Je kunt mij een priv├ębericht sturen door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken. Wil je in het bericht je NAW-gegevens, geboortedatum, IBAN-nummer en de kaartnummers van jou en je vriendin vermelden? Vervolgens kijk ik of ik iets voor je kan betekenen.

Vriendelijk groet,
Herman NS
Bedankt voor jullie reacties =)

Vriendelijke groet,
Maroesjka

Reageer