beantwoord

Samenreiskorting

• 15 december 2017
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

Hi,

Als ik een rit van A naar B plan met de NS reisplanner kan ik op de app zien hoe veel deze reis gaat kosten onder het kopje ‘tarief 40% korting’. Deze keer was de prijs €15.xx en heb mijn saldo van te voren aangevuld tot €20,-. Dit zou betekenen dat ik nog een paar euro over zou moeten hebben na deze reis. Aangekomen op het eindstation staat er op het uitcheckpaaltje “saldo te laag”. In plaats van dat ik een paar euro over heb gehouden staat er dat ik te weinig heb om uit te kunnen checken?

Hoe is dit mogelijk en wat is hier aan te doen? Komt vaker voor bij mij.

Mvg
icon

Beste antwoord door Thom 15 december 2017, 21:38

Op grond waarvan heeft u 40 procent korting? Het lijkt er op dat u dat recht niet heeft en tegen vol tarief reist. Welk abonnement heeft u? In principe is de prijs zonder 40 procent korting, tenzij u er recht op heeft.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Check je toevallig in de spits in?
Reputatie 7
Badge +4
Op grond waarvan heeft u 40 procent korting? Het lijkt er op dat u dat recht niet heeft en tegen vol tarief reist. Welk abonnement heeft u? In principe is de prijs zonder 40 procent korting, tenzij u er recht op heeft.
Als je incheckt komt er als je 40% korting hebt op het schermpje te staan dat je gebruik maakt van die 40% anders zou je even bij zoon oplaad punt kunnen kijken
Reputatie 2
Als je niet met 40% korting reist, kand dit duurder uitvallen. Mocht je nu in bezit zijn van een persoonlijke OV-chipkaart kun je dit automatisch laten afschrijven zodat je niet met een te laag saldo voor een poortje staat. Dit kan je regelen via: https://www.ov-chipkaart.nl/reizen-op-automatisch-opladen.htm
Goedemiddag Sibren00 en welkom op het NS Serviceforum!

Ik zie dat je al aardig wat informatie hebt gekregen over wat er gebeurd zou kunnen zijn. Weet je zo voldoende?

Reageer