beantwoord

Samenreiskorting

• 24 januari 2020
  • 3 reacties
  • 190 Bekeken

Ik heb een Studenten-OV (Week) en wil graag in zaterdag met een naaste reizen. Kan ik dan Samenreiskorting van 40% nemen? En hoe doe ik dat?

icon

Beste antwoord door MoDe 24 januari 2020, 17:37

Met SRP week heb je in het weekend zelf 40% korting. Je mag maximaal 3 personen met samenreiskorting meenemen. Samenreiskorting kan bij een NS automaat op de OV-chipkaart (mag anoniem) van degene die net jou samen wilt reizen gezet worden. Voor een retour moet je deze 2 keer er op zetten, wissel je van vervoerder dan moet je deze er opnieuw opzetten. Je kunt ook een e-ticket met samenreiskorting kopen. Met dat e-ticket mag je je reis in de spits niet afmaken als in de daluren bent ingestapt, met samenreiskorting op een chipkaart wel. In het weekend heb je geen spitsuren, dus maakt het niet uit of je een e-ticket koopt of dat je samenreiskorting op een Ov-chipkaart zet.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Met SRP week heb je in het weekend zelf 40% korting. Je mag maximaal 3 personen met samenreiskorting meenemen. Samenreiskorting kan bij een NS automaat op de OV-chipkaart (mag anoniem) van degene die net jou samen wilt reizen gezet worden. Voor een retour moet je deze 2 keer er op zetten, wissel je van vervoerder dan moet je deze er opnieuw opzetten. Je kunt ook een e-ticket met samenreiskorting kopen. Met dat e-ticket mag je je reis in de spits niet afmaken als in de daluren bent ingestapt, met samenreiskorting op een chipkaart wel. In het weekend heb je geen spitsuren, dus maakt het niet uit of je een e-ticket koopt of dat je samenreiskorting op een Ov-chipkaart zet.

Hoi Justin.1207 en welkom op de NS Community! 

Je kan zeker iemand meenemen met 40% korting. Dit kan je doen door op deze persoon zijn kaart de korting op te laten laden. Dit doe je door bij de kaartautomaat de kaart te scannen en dan te kiezen voor samenreiskorting. Hier krijg je de optie om 1x (enkele reis) of 2x (retour) te selecteren. Hiermee kan je dan samen met iemand anders reizen!

Badge +3

Alle info (voor je medereizigers) staat hier. Zelf hoef je niets te doen, behalve gewoon in- en uitchecken met je SRP.

Reageer