Samenreiskorting blijft de hele dag geactiveerd bij Veolia

Als iemand met mij meereist en samenreiskorting op zijn ovchipkaart zet, hoeft hij dit op de terugreis niet opnieuw erop te zetten. Dit zou moeten na 35 minuten. Je ziet ook geen optie samenreiskorting. Als je dan kijkt welke produkten op die ov staan dan staat er samenreiskorting voor die dag. En heeft ook met korting gereisd.
Ik hoorde van iemand anders dat dat bij haar ook was.

23 reacties

Ha een nieuwe bug ?
Kunt u dat aantonen met een schermafbeelding van de transactiegegevens van die OV-chipkaart?

Bedankt voor het delen van het transactieoverzicht. Dat lijkt me inderdaad een bug. Gebeurde het bij die iemand anders ook bij een reis met Veolia?
Ja klopt, diegene reisde ook met veolia.
Dus misschien ligt het daar wel aan.
Maar ja, als je dan bv de heenreis met iemand meereist met korting, en de terugreis alleen dan zou je een boete kunnen krijgen als de conducteur langs komt.
Reputatie 7
Badge +4
Precies en daarom moet het ook niet kunnen. Bij NS werkt het volgens mij naar behoren maar ik spreek aleen uit een enkele ervaring waarbij alles volgens het boekje verliep en er 35 minuten na het uitchecken geen samenreiskorting meer was.
Je hebt niet de mogelijkheid om die korting te "ontladen" toch?
Ik weet niet precies welke informatie de conducteur te zien krijgt, maar als die ook ziet dat de samenreiskorting is geladen voordat je een andere reis maakte, dan zou ik verwachten dat hij je moeilijk kan beboeten voor een fout in de software.
Het zou best kunnen dat je die samenreiskorting ook kunt verwijderen, dat weet ik niet.
Wel vervelend dat je soms, ik altijd, met verschillende vervoerders moet reizen, die niet op één lijn zitten.
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt de samenreiskorting op een automaat ongeldig maken of ontladen zo je wilt. Dat moet ook kunnen voor als je alleen verder gaat en dus zwart reist als je samenreiskorting er nog op staat.
Dat kan toch wel ? Bij een automaat, anders kan je niet verder reizen als je alleen verder reist.

Het lijkt mij wel dat de conducteur een boete schrijft, anders gaat iedereen die smoes weer gebruiken.....
Dat ze dit soort dingen niet testen,, je laat toch je personeel 1 jaar met die kaart reizen en je weet alle gebreken.
Je zou denken dat ze in die twee jaar waarin ze de papieren kaartjes al hadden willen afschaffen maar het niet mochten mooi alle kinderziektes uit het systeem hadden kunnen halen.
Je gaat nu toch denken dat ze of helemaal niets gedaan hebben in die periode om de fouten op te lossen (wat me buitengewoon kwalijk zou lijken) of dat het systeem aanvankelijk zelfs nog veel beroerder werkte (wat nog veel kwalijker zou zijn, want desondanks wilde men ons toen toch al dwingen om hierop over te stappen).
Twee jaar ? Je had al acht jaar de tijd om alle fouten er uit te halen.

Gewoon je personeel er een paar jaar mee laten reizen, kijken wat er fout gaat en dat aanpassen.
Hoi Astriddv,

Goed dat je dit meldt op het NS Serviceforum. Bij NS gaat het gebruik van de Samenreiskorting naar mijn weten wel goed, dus ik vrees dat dit inderdaad een bug is bij Veolia. Normaal gesproken vervalt de Samenreiskorting 35 minuten na check-out. Ik zal dit in ieder geval doorzetten, bedankt voor je melding! Je titel is aangepast en je topic is verplaatst naar "OV-chipkaart", zodat het beter vindbaar wordt.

Groet,
Stephan
Veolia heeft weer andere software dan de NS ?

Logisch....
Niet al te kritisch direct, macca728 😉 Ik heb dit doorgezet, mocht de Samenreiskorting anders werken bij Veolia dan bij NS, dan laat ik het weten. Als het om een bug gaat, zullen mijn collega's van de technische dienst hiermee aan de slag.
We zijn benieuwd, we lezen het wel hier:D
Dank je Stephan, ben benieuwd. Er zijn wel vaker dingen onduidelijk tussen Veolia en NS.
Had telefonisch contact, de NS zei dat ik bij Veolia moest en en Veolia bij de NS.
Zo duurde het heel lang voordat het geregeld was dat ik met inchecken 40% korting kreeg met mijn voordeelurenabbonement. Een conducteur van de ns zei een keer dat ik maar beter gewoon een kaartje kon kopen omdat veolia toch niet mee wilde werken.

Een medewerker van Veolia zei, na de zoveelste keer bellen, dat het abbonement van ns was en dan bij veolia ook geen korting kreeg. Ik moest diegene duidelijk maken dat dat toch echt wel zo was.

16-8 betaal ik €2,11 van Cuijk-Nijmegen.
2-8 betaal ik €1.68 voor dezelfde reis.
Groot verschil op zo'n klein bedrag toch?

Correctie €1,38 en €2,11 voor dezelfde reis , 2 weken later voor allebei €2,11
Is hier al meer over bekend?
Het is inderdaad een bekend probleem, bij zowel Veolia als Arriva. Een software-aanpassing zal ervoor zorgen dat de Samenreiskorting ook bij die vervoerders goed zal werken, maar deze aanpassing zal vermoedelijk nog enige tijd duren.
En zullen mensen door dit bekend probleem boetes gaan krijgen ? Hoe gaat NS hier mee om ?

Immers klanten mogen ervan uitgaan dat de korting verdwijnt na 35 minuten.

Reageer