beantwoord

samenreiskorting niet juist verwerkt

  • 23 juli 2020
  • 5 reacties
  • 97 Bekeken

Treinrit Rotterdam - Haarlem 2e klas tegen voltarief afgerekend gekregen €13,20 terwijl ik kort daarvoor samenreiskorting via NS terminal geactiveerd heb. 
 

Hoe kan dit gecorrigeerd worden?

 

 

icon

Beste antwoord door Thom 23 juli 2020, 22:51

Bent u ingecheckt tijdens de spits? Dan geldt samenreiskorting niet.  Meestal is dat de oorzaak. U reisde met samenreiskorting. Dat is te zien door Klantenservice. Als u het nummer van de chipkaart van de hoofdreiziger ook opgeeft, en de in- en uitchecktijd komt overeen met die op uw kaart, kan met zich een volledig beeld vormen of samenreiskorting had moeten werken of niet.

 


 Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan, maar echt alleen dan, telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans veel sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Bent u ingecheckt tijdens de spits? Dan geldt samenreiskorting niet.  Meestal is dat de oorzaak. U reisde met samenreiskorting. Dat is te zien door Klantenservice. Als u het nummer van de chipkaart van de hoofdreiziger ook opgeeft, en de in- en uitchecktijd komt overeen met die op uw kaart, kan met zich een volledig beeld vormen of samenreiskorting had moeten werken of niet.

 


 Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan, maar echt alleen dan, telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans veel sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Ha Tom,

 

Dank voor reactie. Wist niet dat er ook een blok was in avond spits. Dat is dus reden dat korting niet verwerkt is. 
 

Dank voor uitzoeken. 
 

 

Reputatie 7
Badge +3

Als u het nummer van de chipkaart van de hoofdreiziger ook opgeeft, en de in- en uitchecktijd komt overeen met die op uw kaart, kan met zich een volledig beeld vormen of samenreiskorting had moeten werken of niet.

 

Op zich staan de kaart en het reisgedrag van de hoofdreiziger natuurlijk los van de vraag of de korting had moeten werken of niet. Je hoeft niet eens per sé het hele traject van de hoofdreiziger meereizen. Als je 't activeert bij de automaat, zou het sowieso moeten werken als je vervolgens in de daluren incheckt.

Verder inderdaad contact opnemen zoals hierboven beschreven.

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor reactie. Wist niet dat er ook een blok was in avond spits. Dat is dus reden dat korting niet verwerkt is. 

 

's Middags is de spits van 16.00 - 18.30 uur. Inchecken met (samenreis)korting kan tot 16.05 en vanaf 18.25 uur.

Reputatie 7
Badge +4

Ha Tom,

 

Dank voor reactie. Wist niet dat er ook een blok was in avond spits. Dat is dus reden dat korting niet verwerkt is. 
 

Dank voor uitzoeken. 
 

 

Als u samenreiskorting op uw kaart heeft staan en u checkt in in de daluren, dan zal de samenreiskorting altijd werken. De kans dat het door de techniek misgaat is nagenoeg nul. Het idee dat er ook een middagspits is, is niet alleen voor u wennen, maar de techniek heeft u er aan herinnerd. Ach, kan gebeuren, u kunt ook niet alles weten.:grinning:

Reageer