beantwoord

Samenreiskorting niet verrekend

• 16 maart 2015
  • 9 reacties
  • 924 Bekeken

Afgelopen vrijdag ben ik met mijn moeder een dagje naar Amsterdam gegaan. Ik heb een studentenreisproduct en mag dus mensen met korting mee laten reizen.

Op de heenweg hebben wij het samenreisproduct op de ov-kaart van mijn moeder geladen. Hier is echter iets niet goed gegaan, ze heeft namelijk de volle prijs voor de rit betaald. Het samenreisproduct is wel goed op de kaart geladen, want toen we voor de terugweg opnieuw het product op de kaart wilden zetten, bleek dat het er nog op stond, terwijl het er normaal gesproken na de heenreis af zou moeten zijn gegaan.

Zouden deze extra kosten vergoed kunnen worden?
icon

Beste antwoord door Janou NS 16 maart 2015, 12:14

Afgelopen vrijdag ben ik met mijn moeder een dagje naar Amsterdam gegaan. Ik heb een studentenreisproduct en mag dus mensen met korting mee laten reizen.

Op de heenweg hebben wij het samenreisproduct op de ov-kaart van mijn moeder geladen. Hier is echter iets niet goed gegaan, ze heeft namelijk de volle prijs voor de rit betaald. Het samenreisproduct is wel goed op de kaart geladen, want toen we voor de terugweg opnieuw het product op de kaart wilden zetten, bleek dat het er nog op stond, terwijl het er normaal gesproken na de heenreis af zou moeten zijn gegaan.

Hi Sophie91! Welkom op het NS Forum! Vervelend dat de korting niet mee was berekend. Om dit eventueel te vergoeden heb ik de persoonlijke gegevens + Ov-chipkaartnummer nodig. Zou jij dit mij kunnen toesturen via een privébericht? Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht".
Bekijk origineel

9 reacties

Het enige wat ik zo kan bedenken is dat uw moeder voor 09.00 uur heeft ingecheckt, want de samenreiskorting wordt pas ingecheckt om 08.55 uur. Anders is er inderdaad iets fout gegaan, dan zou ik het zo snel niet weten.

Hi Sophie91! Welkom op het NS Forum! Vervelend dat de korting niet mee was berekend. Om dit eventueel te vergoeden heb ik de persoonlijke gegevens + Ov-chipkaartnummer nodig. Zou jij dit mij kunnen toesturen via een privébericht? Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht".
Goedenavond,
Bij mij is vandaag precies hetzelfde gebeurd bij mijn dochter. Ik heb een voordeeluren abonnement, en ik heb op de heenreis netjes 2x samenreiskorting op haar kaart geladen. We zijn naar van Duivendrecht naar Almere Buiten gegaan, en daarna van Almere Buiten naar Almere Centrum. Dit ging goed. Na het uitchecken hebben we gelijk opnieuw samenreiskorting erop geladen voor de terugreis.
Toen we klaar waren met winkelen probeerde mijn dochter in te checken, ging niet, saldo te laag, er stond iets meer dan 13 euro op de kaart.
Naar het automaat gelopen, aangevinkt waar we naartoe wilden, en volgens het automaat hoefde er geen saldo bijgeladen te worden. Nog eens nagekeken of de samenreiskorting er wel op stond, maar ja, die stond erop. Normaal gesproken is het minimum wat op de kaart moet staan dan 10 euro. Weer teruggelopen, inchecken lukte weer niet. Opgeladen naar 15 euro, inchecken lukte nog steeds niet. Opgeladen tot 20 euro,
inchecken lukte nu wel, maar de samenreiskorting kwam niet in beeld. Uitgecheckt, weer nagekeken, ja samenreiskorting was goed op de kaart geladen, weer ingecheckt, nog steeds niets te zien.
Bij uitchecken op Duivendrecht was de afgeschreven prijs 5,20 ipv 3,40, de samenreiskorting is dus toch niet verrekend, ondanks dat het wel op de kaart opgeladen was.
Hoe kan ik het teveel afgeschreven bedrag terugvragen?
Dit probleem hebben we trouwens wel vaker bij Almere Centrum, dat het saldo te laag is, terwijl bij alle andere stations met de samenreiskorting, je met 10 euro kan inchecken.
Groetjes, Tamara
Vervelend zeg Tamara. Kan het zijn dat je tussen 16.00 en 18:30 probeerde in te checken?
Ja, we hebben 17:29 ingecheckt.
Bij mij was het wel gewoon 3,40
Correctie, 3,10
Vanaf 1 januari 2016 zijn de tijden waarop Samenreiskorting geldig is veranderd. De Samenreiskorting geldt dan niet meer in de middagspits tussen 16.00 en 18.30 uur. Met een Voordeelurenabonnement krijg je nog wel korting als je tijdens de middagspits incheckt.
Nou, lekker dan, ben ik mooi klaar mee.

Reageer