beantwoord

Samenreiskorting niet verrekend

Ik ben gisteren met iemand met een NS-kortingskaart met samenreiskorting van Leeuwarden naar Maastricht en terug gereisd. Op ov-chipkaart.nl is zichtbaar dat het product wel op de kaart is geladen, maar de 40% korting is zowel heen als terug niet verrekend. Hoe kan ik het teveel betaalde bedrag terugkrijgen?
icon

Beste antwoord door Slidestops 26 juli 2017, 11:26

Alléén voor het oude voordeelurenabonnement geldt dat er in juli en augustus geen spits is. Voor alle andere abonnementen en kortingen geld dit wél gewoon. Dus ook voor samenreiskorting.

Voor de terugreis is het inchecken dus in de spits geweest en dan heeft u geen recht op samenreiskorting.

Voor de heenreis weet ik het niet zo snel, misschien heeft u ervoor nog een stukje met een NS-trein gereisd?
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Op welke tijden ben je ingecheckt met de samenreiskorting? Deze is namelijk in de spits niet geldig
Op welke tijden ben je ingecheckt met de samenreiskorting? Deze is namelijk in de spits niet geldig

Na 09.00 uur.
Reputatie 7
En in de middagspits?
En in de middagspits?

16:25 vanuit Maastricht. Maar ik meen overigens dat die spitstarieven voor mensen met een NS-kortingskaart niet gelden in juli en augustus. Bovendien is bij degene met de kortingskaart de korting wel verrekend.
Reputatie 7
Alléén voor het oude voordeelurenabonnement geldt dat er in juli en augustus geen spits is. Voor alle andere abonnementen en kortingen geld dit wél gewoon. Dus ook voor samenreiskorting.

Voor de terugreis is het inchecken dus in de spits geweest en dan heeft u geen recht op samenreiskorting.

Voor de heenreis weet ik het niet zo snel, misschien heeft u ervoor nog een stukje met een NS-trein gereisd?
Alléén voor het oude voordeelurenabonnement geld dat er in juli en augustus geen spits is. Voor alle andere abonnementen en kortingen geld dit wél gewoon. Dus ook voor samenreiskorting.

Het is een kortingskaart met een oud voordeeluren-abonnement. De korting is op die kaart wel gewoon verrekend, maar niet op die van mij. En we zijn om 09:08 uur van station Leeuwarden vertrokken.
Reputatie 7
Samenreiskorting volgt niet de tijden van het abonnement, maar heeft eigen tijden. Samenreiskorting is niet geldig bij inchecken voor 9.00, en tussen 16.00 en 18.30.

U zegt dat u bent vertrokken om 09.08, hoe laat bent u ingecheckt? Dat kunt u in de reishistorie terugzien.
Samenreiskorting geldt niet in de ochtend of middagspits, ongeacht met welk abonnement wordt meegereden.
Samenreiskorting geldt niet in de ochtend of middagspits, ongeacht met welk abonnement wordt meegereden.

dat is niet juist. Wij hebben zelfs via email persoonlijk bericht van de NS ontvangen waarin de zomerkorting in juli en augustus wel de hele dag geldt! "Wist u dat u in de maanden juli en augustus met uw Voordeelurenabonnement de héle dag met korting reist? U ontvangt automatisch ook bij inchecken voor 9 uur 40% korting. U kunt dus zo vroeg op pad gaan als u zelf wilt!"
Reputatie 7
Wat u zegt klopt ook, voor het voordeelurenabonnement, degene waarmee u reisde heeft ook daadwerkelijk die korting gehad. Wat ik u probeer uit te leggen is dat samenreiskorting niet dezelfde voorwaarden heeft en dus niet geldig is tijdens de spits, ook in de maanden juli en augustus. De voorwaarden van samenreiskorting leest u hier terug.

Reist u met een NS-abonnement (uitgezonderd KidsVrij) of met een NS Business Card met daarop een NS-abonnement? Dan mag u in de daluren maximaal 3 personen met 40% korting met u mee laten reizen. Uw medereiziger moet hiervoor Samenreiskorting op zijn of haar OV-chipkaart zetten.

De Daluren zijn op werkdagen tussen 9.00 en 16.00 uur en tussen 18.30 uur en 6.30 uur en in de weekenden en op feestdagen de hele dag.
Samenreiskorting is geen abonnement dus heeft zijn eigen voorwaarden en hoeft dus niet gelijk te zijn aan get abonnement waar mee wordt samen gereisd.

Samenreiskorting geldt niet tijdens de spitsuren.
Als er in de ochtend pas na 9u is ingecheckt dan zou daar de korting wel op moeten zijn toegepast.

Als jij aangeeft dat niet het geval is kun je wachten tot een NS medewerker reageert of even bellen met het nummer 030 7515155 om dit na te laten kijken.
Reputatie 7
Ik verwacht dat er vóór 9u is ingecheckt en ze hebben de trein genomen die om 9.08 vertrok. Hierdoor zit je dus heen en terug in de spitstijden.
Ik verwacht dat er vóór 9u is ingecheckt en ze hebben de trein genomen die om 9.08 vertrok. Hierdoor zit je dus heen en terug in de spitstijden.Vandaar dat ik ook aangeef dat als er na 9u is ingecheckt het wel zou moeten zijn toegepast en dat een medewerker van NS dan na kan kijken wat of er aan de hand is. 🆒

Reageer