beantwoord

Samenreiskorting op OV-chipkaart instellen niet meer te vinden?

• 30 december 2014
  • 9 reacties
  • 411 Bekeken

Pas wilde ik iemand met korting mee laten reizen, maar ik kon het niet meer vinden in de automaat hoe je dat op de OV-chipkaart kan zetten. Dus nu liep diegene de korting mis waar we recht op hadden. Ik heb er iemand anders naar laten kijken en die kon het ook niet vinden, hoe kan dit? Ik snap er echt helemaal niets van, dus ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet.
icon

Beste antwoord door Thom 30 december 2014, 18:11

Het moet direct te vinden zijn. Het is nu een van de keuzes die je meteen ziet, de vijfde van boven. U moet wel eerst de chipkaart voor de lezer houden. Er moet ook minimaal tien euro saldo op de kaart van de samenreiziger staan. Degene die met korting meereist, moet een eigen chipkaart hebben.

De oefening gaat er vanuit dat u degene bent die met korting met uw medereiziger wil meereizen.

Dit filmpje laat het stap voor stap zien.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het moet direct te vinden zijn. Het is nu een van de keuzes die je meteen ziet, de vijfde van boven. U moet wel eerst de chipkaart voor de lezer houden. Er moet ook minimaal tien euro saldo op de kaart van de samenreiziger staan. Degene die met korting meereist, moet een eigen chipkaart hebben.

De oefening gaat er vanuit dat u degene bent die met korting met uw medereiziger wil meereizen.

Dit filmpje laat het stap voor stap zien.
Ik heb het filmpje bekeken en dit is wat ik eerder wel kon zien, daarom snapte ik ook niet waarom het nu niet te zien was op de automaten. Samenreiskorting stond er in ieder geval echt niet tussen. Degene bij wie we dit erop wilden zetten had er meer dan 20 euro op staan, omdat je zonder korting er minimaal 20 op moet hebben staan. Ik vind het nog steeds erg apart dat het er niet bij stond.
Reputatie 7
Badge +4
Het stond vroeger bij overige. Op zich goed dat het nu direct te bereiken is, dat is minder gezoek. Je had voldoende saldo. Ik ga er van uit dat het programma op het NS-automaat overal hetzelfde is. De overige treinmaatschappijen hebben een andere indeling.
"De oefening gaat er vanuit dat u degene bent die met korting met uw medereiziger wil meereizen".
Dat is nu juist het probleem. A.s. zaterdag is het mijn kleindochter die met mij meereist. Dus mijn medereiziger is degene die met korting meereist. Dat is precies andersom. Hoe werkt dat?
Degene die de korting verleent hoeft niets te doen, als uw kleindochter met korting met u wil meereizen moet zij de samenreiskorting op haar ov-chipkaart laden.
Reputatie 7
Badge +4
Ik weet niet hoe oud uw kleindochter is maar als ze jonger is dan twaalf mag ze een railrunner kopen voor 2,50 en dan een dag gratis mee. Is ze 12 jaar of ouder dan zal het inderdaad met samenreiskorting moeten.
Ik weet niet hoe oud uw kleindochter is maar als ze jonger is dan twaalf mag ze een railrunner kopen voor 2,50 en dan een dag gratis mee. Is ze 12 jaar of ouder dan zal het inderdaad met samenreiskorting moeten.

Ze is ouder dan 12
Degene die de korting verleent hoeft niets te doen, als uw kleindochter met korting met u wil meereizen moet zij de samenreiskorting op haar ov-chipkaart laden.

Zij heeft geen ov-chipkaart.

Zij heeft geen ov-chipkaart.

Dan mag zij helaas geen gebruik maken van de samenreiskorting.

Reageer