beantwoord

samenreiskorting pas tijdens de reis ivm daluren, hoe laden?

• 24 juli 2016
  • 2 reacties
  • 143 Bekeken

Ik vertrek om 8.30 u, ik kom om 11.08 aan op mijn eindbestemming. Ik kan samenreiskorting via mijn man gebruiken. Wanneer ik die oplaad vóór inchecken, is dat te vroeg (8.30 u). Moet ik er dan tijdens een tussenstop na 9.00 u uit om vliegensvlug uit te checken, de samenreiskorting te laden, weer inchecken en weer terug in de trein springen om gebruik te maken van de samenreiskorting, of kan ik toch gewoon om 8.30 u vóór het inchecken de samenreiskorting op mijn ov laden? of is het gewoon pech dat mijn reis al om 8.30 u begint en kan ik voor de gehele reis geen samenreiskorting gebruiken?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 25 juli 2016, 10:25

Goedemorgen jojootje45, welkom op het Serviceforum.
Het is inderdaad correct dat je vanaf 08.55 uur kunt inchecken en kunt profiteren van de 'Samenreiskorting'. Als je echt deze trein van 08.30 uur wil nemen en daarnaast wil profiteren van de 'Samenreiskorting' dan dien je dit te doen zoals Neen dit aangeeft. Ik kan me voorstellen dat dit niet handig is, maar helaas is dit de enige optie. In dit topic vind je nog wat extra informatie over dit product. Ik hoop dat je toch gebruik kunt maken van de korting.
Bekijk origineel

2 reacties

Op dit moment zult u, om voor een deel van uw reis in aanmerking te komen voor (samenreis)korting, inderdaad na 08:55 moeten uitchecken en weer opnieuw inchecken. NS biedt sinds het afschaffen van de papieren kaartjes met korting helaas geen klantvriendelijk alternatief.
Na 1 september blijft de eerste incheck leidend voor het bepalen van het tarief (NS noemt dit "Van rit naar reis") om een fout "op te lossen" waarbij mensen die noodgedwongen bij een overstap door een beetje dom geplaatste paaltjes moeten te veel betalen voor hun reis. Op dit moment wil NS nog weinig kwijt over de precieze gevolgen van deze aanpassing, het is echter aannemelijk dat hiermee ook de mogelijkheid tot samenreiskorting verdwijnt voor een reis die in de spits is begonnen.
Goedemorgen jojootje45, welkom op het Serviceforum.
Het is inderdaad correct dat je vanaf 08.55 uur kunt inchecken en kunt profiteren van de 'Samenreiskorting'. Als je echt deze trein van 08.30 uur wil nemen en daarnaast wil profiteren van de 'Samenreiskorting' dan dien je dit te doen zoals Neen dit aangeeft. Ik kan me voorstellen dat dit niet handig is, maar helaas is dit de enige optie. In dit topic vind je nog wat extra informatie over dit product. Ik hoop dat je toch gebruik kunt maken van de korting.

Reageer