beantwoord

Samenreiskorting tijdens de spits

• 19 december 2018
  • 4 reacties
  • 425 Bekeken

Ik heb een studentenreisproduct en ik wou graag iemand laten mee reizen met 40% korting. Wij willen namelijk van 15:30 uur tot 18:00 uur reizen. Ik heb op de website van NS gelezen dat je met een meereiskaart niet mag inchecken tussen 16:00 en 18:30. Is de meereiskaart dan wel geldig als die persoon voor 16:00 uur incheck?
icon

Beste antwoord door GroeneRuiter 19 december 2018, 11:02

Als de samenreiskorting via het E-Ticket wordt gekocht mag de persoon die op dit kaartje reist van maandag t/m vrijdag 6:30-9:00 en 16:00-18:30 zich niet in de trein bevinden. Indien met de OV Chipkaart gereisd wordt en samenreiskorting op de kaart geladen wordt, is het incheckmoment bepalend dus als dan voor deze tijden ingecheckt wordt, mag de reis worden afgemaakt. Let dus op het verschil tussen de ovchipkaart en het e-ticket.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge
Als de samenreiskorting via het E-Ticket wordt gekocht mag de persoon die op dit kaartje reist van maandag t/m vrijdag 6:30-9:00 en 16:00-18:30 zich niet in de trein bevinden. Indien met de OV Chipkaart gereisd wordt en samenreiskorting op de kaart geladen wordt, is het incheckmoment bepalend dus als dan voor deze tijden ingecheckt wordt, mag de reis worden afgemaakt. Let dus op het verschil tussen de ovchipkaart en het e-ticket.
Hi Takesian. Welkom bij de Community!

Hetgeen GroeneRuiter aangeeft klopt inderdaad.

Koop je een E-ticket met 40% korting dan mag daar niet mee worden gereisd tussen 16.00-18.30 uur. Kortom, je dient dan de trein te hebben verlaten voor 16.00 uur.

Heeft je medereiziger een eigen OV-chipkaart dan kan je daar bij de automaat 'Samenreiskorting' op laden en vervolgens inchecken. Het tijdstip van inchecken is leidend. Check je om 15.30 uur in dan mag de reis worden afgemaakt tijdens de spits 🙂.

Kom je er zo uit?
Hi Takesian. Welkom bij de Community!

Hetgeen GroeneRuiter aangeeft klopt inderdaad.

Koop je een E-ticket met 40% korting dan mag daar niet mee worden gereisd tussen 16.00-18.30 uur. Kortom, je dient dan de trein te hebben verlaten voor 16.00 uur.

Heeft je medereiziger een eigen OV-chipkaart dan kan je daar bij de automaat 'Samenreiskorting' op laden en vervolgens inchecken. Het tijdstip van inchecken is leidend. Check je om 15.30 uur in dan mag de reis worden afgemaakt tijdens de spits 🙂.

Kom je er zo uit?

Dankjewel Denice! Ik begreep inderdaad niet zo goed wat het verschil was tussen de ov en de e-ticket. Maar nu snap ik het 🙂
Top! Fijne reis alvast! 🙂

Reageer