beantwoord

Sinds woensdag 11 juli rood scherm "Inchecken niet mogelijk"



Toon eerste bericht

36 reacties


Op de foto lijkt de kaart versleten. Genoeg persoonlijke informatie beschikbaar, maar de pasfoto is versleten. Een conducteur zou deze kaart kunnen innemen en u kunnen beboeten.Dat zei ik al, dus dan gewoon gratis een nieuwe liever die dan weer 5 jaar geldig is.


Ben op zoek naar de lichtschakelaar Robert. Misschien dat een moderator weet waar die zit. 😉..
Dan kan het uitbetaalde bedrag voor de nieuwe OV-chipkaart mooi terug geboekt worden naar de NS, kan er een ander blij gemaakt worden met een coulance vanuit de klantenservice. Lijkt me niet meer dan fatsoen om dat dan te doen als de huidige kaart weer goed functioneert.

En het lijkt me dat de NS dit nu weer achteraf pas betaald in plaats van vooraf ....
De wijze hoe coulance wordt uitgevoerd is aan de collega zelf. Het gebeurt vaker dat wij deze kosten achteraf vergoeden zodat praktijken als deze worden voorkomen. Ik heb nu ook aangeboden om de OV-chipkaart van elf euro alsnog te bestellen en achteraf mij te berichten. Ik zal dan het verschil overmaken, maar dit is dus niet meer nodig.
Reputatie 1
Ik heb geen opdracht gegeven aan onze IT-afdeling om dit te onderzoeken en ik zie onder de gestuurde gegevens ook geen contactmoment waarbij er opdracht is gegeven aan mijn collega's van de IT-afdeling om dit op te lossen.
De oplossing was een nieuwe kaart regelen. Ik wil wel graag weten waar dit gedoe nou door is veroorzaakt. Het zal niet de eerste keer zijn dat in een grote organisatie als de NS afdelingen langs elkaar heenwerken. Zeker als er meerdere partijen (Thales, Translink) bij zijn betrokken. Als klant kan ik niet een onderzoek binnen de NS initieren. Kennelijk vond men bij de klantenservice het probleem niet belangrijk genoeg of was ik de enige die hiermee te kampen had. Is het probleem opgelost of is het alleen maar verdwenen? Ik kan altijd nog naar de balie gaan en een nieuwe kaart halen met alle kosten van dien. Ik zit nu elke keer m'n kaart voor dat poortje te houden met bevende knieen...
Badge +3
Ik kan altijd nog naar de balie gaan en een nieuwe kaart halen met alle kosten van dien. Ik zit nu elke keer m'n kaart voor dat poortje te houden met bevende knieen...
Dat eerste gaat niet lukken. Bij een balie of ander servicepunt kan je hooguit een papieren aanvraagpakket voor een nieuwe kaart krijgen.

Dat tweede is je eigen schuld, en al helemaal als NS het geld voor een nieuwe al voorgeschoten heeft.

Ten laatste, NS Flex (kaart is gratis bij verreweg de meeste abonnementen). Helaas kan Traject Vrij (nog) niet.

Kennelijk vond men bij de klantenservice het probleem niet belangrijk genoeg of was ik de enige die hiermee te kampen had. Is het probleem opgelost of is het alleen maar verdwenen?


Meent u dit ???

De klantenservice is u tegemoet gekomen door uit coulance de kosten voor een nieuwe OV-chipkaart te vergoeden en u zegt dat het probleem niet belangrijk genoeg is?

Overigens is het natuurlijk 'not done' om met zoveel OV chipkaarten een 'groot onderzoek' te gaan dien voor 1 falende OV chipkaart. Als zo'n kaart niet juist functioneert ga je geen duizenden euro's verspillen aan een onderzoek, zo'n onderzoek naar een oorzaak doe je als zo'n storing/probleem zich opeens voordoet bij heel veel ov-chipkaarten.
Reputatie 1
@JBa: Het sleutelwoord is hier "kennelijk". Ik poneer hier een aanname die ik niet kan staven. Ik werk namelijk niet bij de NS maar ik ben een klant die drie dagen lang niet kon inchecken noch uitchecken en nog steeds geen idee heeft waar dat nou aan lag. Ik vraag helemaal niet om een "groot onderzoek" maar misschien zijn er meer klachten. Misschien ben ik de enige. @Erryt NS, kom er eens in?
@Tjerk Schuringa

Van mijn kant uit heb ik niemand erover gehoord of ben ik hetzelfde probleem niet tegengekomen tijdens mijn diensten.
Ik sluit mij toch aan bij de uitleg van JBa. We krijgen vaak klachten waarbij de reiziger wenst uitleg te krijgen. Het liefste zoek ik dit ook voor iedereen uit, maar dit is onmogelijk. Het gaat er uiteindelijk om dat het probleem wordt opgelost. Indien wij binnen de klantenservice veel klachten over 1 onderwerp binnen krijgen dan zoeken wij dit uiteraard uit. Ik vind persoonlijk niet nodig om dit uit te laten zoeken omdat de oplossing voor de hand ligt.
Reputatie 7
Badge +3
De meest waarschijnlijke reden is toch dat de kaart aan het overlijden is. Al is het dan vaak zo dat de kaart niet te lezen is bij controle door de HC en weer wel bij paaltjes/poortjes omdat het signaal hier sterker is.

Aan de foto te zien is het een kaart uitgegeven in april 2014 (jaartrajectkaart van april 2014 tot april 2015), dus al ruim 4 jaar oud.
Nu wil dat niet automatisch zeggen dat de kaart dan "op" is want ze zijn in principe 5 jaar geldig. Mijn kaart is van juli 2014 en haprt nooit.

Aangezien de kaart van april 2014 is zal deze (ik neem tenminste aan dat het ook geldt voor de oude trajectkaarten) sowieso volgend jaar april verlopen.
Misscien is het probleem nu echt vanzelf opgelost en blijft de kaart het gewoon doen tot deze verlopen is, misschien komt het probleem over een week, maand of langer weer terug.
Om het topic voor alle meelezers samen te vatten. Het probleem is opgelost. Het is niet duidelijk waardoor de kaart weer naar behoren werkt. Indien je OV-chipkaart niet meer naar wens functioneert dan kan je je het beste richten tot de klantenservice van de OV-chipkaart. In dit topic betreft het een jaartrajectkaart die niet meer wordt vergeven. Bijna alle jaartrajectkaarten zijn vervangen door OV-chipkaarten.

Reageer