Sinds 11 juli krijg ik bovenstaande melding als ik wil inchecken met mijn Dal Vrij abbo. Soms gaat het wel goed maar meestal moet ik op de SOS paal de blauwe knop beroeren om het poortje open te krijgen en mijn reis te beginnen of de statie te verlaten. De NS automaat is helemaal heppiedepeppie met mijn kaart, evenals de lezer van de conducteur. Is er misschien een software update geweest in de nacht van de 11e? En dat daarin een bug zit die wordt getriggerd door mijn NS kaart? Ik word wel een beetje kriegel van elke keer (vier keer per dag!) een Little Britain moment (Computer says... no). De NS klantenservice snapt het niet en TLS zou het onderzoeken maar moet nog reageren.
Overigens. Wat is dit voor idiote foutmelding! Hier kan niemand wat mee...
Tjerk, Amsterdam
icon
Beste antwoord door Erryt NS 27 juli 2018, 18:21
Om het topic voor alle meelezers samen te vatten. Het probleem is opgelost. Het is niet duidelijk waardoor de kaart weer naar behoren werkt. Indien je OV-chipkaart niet meer naar wens functioneert dan kan je je het beste richten tot de klantenservice van de
OV-chipkaart. In dit topic betreft het een jaartrajectkaart die niet meer wordt vergeven. Bijna alle jaartrajectkaarten zijn vervangen door OV-chipkaarten.
Bekijk origineel