steeds melding vergeten checkin/out | NS Community
beantwoord

steeds melding vergeten checkin/out


Als ik in de ns app controleer of ik ben ingecheckt krijg ik steeds de melding (vergeten checkin checkout o.i.d.) terwijl ik wel ben ingecheckt.
Hebben meer mensen dat probleem ?
Het is alleen bij de meest recente incheck, als ik de rest van de ritten bekijk werkt het allemaal goed.
icon

Beste antwoord door Anonymous 23 May 2019, 14:57

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3

Ik krijg de melding ook vaak voor kaarten van anderen die in mijn mijnns app staat als ze zonder mij reizen. De app neemt blijkbaar aan dat telefoon en alle OV-chipkaarten altijd samen reizen, terwijl dat niet zo hoeft te zijn.

 

Als de telefoon niet in de buurt van de feitelijke incheck-handeling is, zou de app dit kunnen herkennen en de meldingen onderdrukken. Bij wegbrengen werkt dat niet maar dan zou de app kunnen kijken of de hoofdkaart wel of niet hetzelfde in/uitcheck gedrag heeft als de andere kaarten.

Badge +3

Het zou ook nog kunnen komen omdat de app binnen een station geen GPS bereik heeft. Utrecht Centraal bijvoorbeeld, daar krijgen mensen soms al 3 meldingen voordat ze goed en wel in de trein zitten.

Dat gaat dan natuurlijk om pushmeldingen, niet de e-mails over vergeten uitcheck. Als je die meldingen in de app uit zet zal je alsnog die e-mail krijgen bij vergeten uitcheck.

Wat vervelend dat dit nog steeds speelt. Het lijkt me erg irritant om steeds de melding te krijgen, terwijl je er niks aan kan doen tot je uitcheck. Heb je dit altijd al, of alleen de afgelopen dagen?

+1.

Probleem nog steeds aanwezig. Android 12.

Ik heb dit ook, elke keer dat incheck, komt na 5 min de melding in  de app.

 

Is hier nu een oplossing en voor en kan deze bovenaan in deze threat zodat de community mee kan lezen?

 

groet

 

Roger

Ja ik heb dat ook bij Flex, en op rekening rijden, heel irritant. Het gebeurt alleen in de app niet online via de website. Een bug in de app??

Ik ga nu proberen om de app opnieuw te installeren.

Bedankt voor de antwoorden.
Is op zich ook niet zo´n probleem.Het is al langere tijd zo.Ik weet dan wel dat ik ben ingecheckt.
Reputatie 7
Ook met mijn klassieke dal vrij werkt het zo na het inchecken verschijnt op de app vergeten check in check out en pas bij aankomst na de check out staat de rit goed in de app.
Ik zie dat tridek_ok al een suggestie heeft gegeven waar het aan kan liggen. Komt dit ook overeen met jouw situatie, Ben1?
Ik heb dat ook, met NS Flex, de melding blijft tot je weer uitcheckt, ook op een reis van meerdere uren.
Goedemiddag Ben1. Er kan soms wat vertraging optreden voor de weergave in de App, gezien de transactie daarvoor eerst verwerkt moet worden via jouw Mijn NS account. Heb je al langer last van dit probleem, of merk je het pas recentelijk? Maak je daarnaast gebruik van NS Flex, of reis je nog op saldo?

Reageer