beantwoord

Storing met inchecken, 10 euro kwijt

• 13 juni 2016
  • 2 reacties
  • 312 Bekeken

Vanmorgen was ik om 6:55 uur op station Amersfoort om naar Utrecht te gaan. Ik liep door de poortjes om zoals gewoonlijk bij de palen in te checken. Daar hingen echter papiertjes overheen met de opmerking dat er een storing was en je bij de poorten moest inchecken. Ik liep terug naar de poortjes en checkte aan de binnenkant in. Vervolgens kreeg ik de melding 'uitgecheckt', €10,00 (basistarief omdat ik Altijd Korting heb). Blijkbaar herkennen deze poortjes wel van welke kant je je OV kaart scant (de paaltjes checken je uit als je ingecheckt bent en vice-versa).

Hoe kan ik deze 10 euro terugclaimen? Ik neem aan dat dit gewoon teruggestort gaat worden.

Alle formulieren die ik vind ontberen de optie om een dergelijk geval te claimen.

============================

13-06-2016 00:00 Amersfoort 06:59 Amersfoort NS
Altijd Voordeel (maandabonnement)3528 XXXX XXXX XXXX

Opmerking toevoegen
€ 10,00 Zakelijk Prijsdetails
icon

Beste antwoord door Tochjo 13 juni 2016, 14:34

Poortjes hebben inderdaad een incheckzijde en een uitcheckzijde. Als u uw kaart bij de uitcheckzijde houdt, neemt het poortje aan dat u wel een reis gemaakt zult hebben - het idee is immers dat men alleen aan die kant van het poortje komt door met de trein op dat station aangekomen te zijn. Om u toch het station te laten verlaten, opent het poortje wel als u daar uw kaart voor de lezer houdt, ook als u niet bent ingecheckt. Dat laatste kost het instaptarief, want het poortje kan dan de ritprijs niet bepalen.

U kunt uw tien euro terugvragen via de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Poortjes hebben inderdaad een incheckzijde en een uitcheckzijde. Als u uw kaart bij de uitcheckzijde houdt, neemt het poortje aan dat u wel een reis gemaakt zult hebben - het idee is immers dat men alleen aan die kant van het poortje komt door met de trein op dat station aangekomen te zijn. Om u toch het station te laten verlaten, opent het poortje wel als u daar uw kaart voor de lezer houdt, ook als u niet bent ingecheckt. Dat laatste kost het instaptarief, want het poortje kan dan de ritprijs niet bepalen.

U kunt uw tien euro terugvragen via de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Bedankt voor uw reactie. Ik heb ingecheckt aan deze kant omdat het makkelijker is dan eerst door het poortje lopen en dan weer terug. De poortjes op station Amersfoort staan namelijk altijd toch gewoon open.

Ik ga even contact met de klantenservice opnemen. Nogmaals bedankt!

Reageer