beantwoord

Student ov

• 11 juli 2020
  • 1 reactie
  • 127 Bekeken

Onlangs ben ik geslaagd voor een HBO studie. Nu wil ik doorstuderen in Delft, wat mij nog 2,5 jaar gaat kosten. Het instromen op Delft is pas in februari dus heb ik een soort tussen halfjaar waarin ik mijn OV studentenkaart stop moet zetten. Nu heb ik hiervoor ook op een MBO gezeten waar ik ook een studenten OV had. Mijn vraag is nu heb ik nog wel recht op een studenten OV als ik ga studeren in Delft? Ergens had ik gelezen dat een studenten OV maximaal 10 jaar is en dat deze “reset” bij de overgang van MBO naar HBO wat dus betekend dat ik nog 6 jaar recht heb op een studenten OV. Klopt dit?

icon

Beste antwoord door Tochjo 11 juli 2020, 11:56

Studiefinanciering voor mbo en hbo staat inderdaad los van elkaar. Maar het is niet zo dat u in het hoger onderwijs (hbo en wo samen) tien jaar recht hebt op een studentenreisproduct. Op deze pagina kunt u zien hoe lang u recht hebt op het studentenreisproduct en een eventuele aanvullende beurs, en hoe lang u kunt lenen.

Voor vragen over het studentenreisproduct, en studiefinanciering in het algemeen, kunt u overigens het beste contact opnemen met DUO.

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Studiefinanciering voor mbo en hbo staat inderdaad los van elkaar. Maar het is niet zo dat u in het hoger onderwijs (hbo en wo samen) tien jaar recht hebt op een studentenreisproduct. Op deze pagina kunt u zien hoe lang u recht hebt op het studentenreisproduct en een eventuele aanvullende beurs, en hoe lang u kunt lenen.

Voor vragen over het studentenreisproduct, en studiefinanciering in het algemeen, kunt u overigens het beste contact opnemen met DUO.

Reageer