beantwoord

Student; te laag saldo in kortingsperiode

• 15 oktober 2016
  • 4 reacties
  • 376 Bekeken

Mijn zoon is 18 geworden, reist nu gratis door de week, dat loopt goed. Alleen nu loopt hij ook stage in het weekend, daar betalen we dan 40% voor. Eerste weekend van oktober met de trein gegaan, niks aan de hand. Nu was er vanmorgen een storing/werkzaamheden waardoor hij op de bus moest stappen, dit kon niet want er stond geen saldo op zijn kaart? Ingestapt. Vervolgens in Wierden kon hij weer niet in de trein stappen en deze gemist. Hoe kan dit en moeten we ms voor dit soort situaties automatisch opladen er op zetten?
icon

Beste antwoord door Inge NS 15 oktober 2016, 11:56

Welkom op het forum reginaheerdink!

Kamcon heeft je al van duidelijke uitleg voorzien, waarvoor dank! Uit je bericht maak ik tevens op dat er mogelijk iets niet helemaal goed is gegaan bij het in- en/of uitchecken. Ik zou je daarom willen aanraden om dit voor de zekerheid even na te gaan via onze klantenservice. Je kunt onze klantenservice benaderen via het telefoonnummer 030 300 11 11, Twitter, Facebook of Chat. De reactiesnelheid ligt bij deze kanalen het hoogst.

Wil je het toch liever via het forum afhandelen, dan mag je mij ook een privébericht sturen door op mijn naam 'Inge NS' en 'stuur bericht' te klikken. In dat geval ontvang ik graag je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, oude + nieuwe kaartnummer, e-mailadres en IBAN + tenaamstelling. Houd er wel rekening mee dat ik niet altijd aanwezig ben waardoor een reactie langer op zich kan laten wachten.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge
Ik ga er vanuit dat hij een studentenreisproduct heeft. Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik neem aan dat er 10 eur borg bij iedere incheck bij NS buiten de vrije reistijden wordt ingehouden. Daarvoor is een saldo van ten minste 6 eur nodig. Als hij onderweg ergens opnieuw moet inchecken, moet dit saldo er wel zijn.

Daar zijn dus 2 oplossingen voor:
- zorgen voor voldoende saldo bij vertrek, en daarbij niet te karig zijn b.v. Minstens 3x de ritprijs + 10 eur.
- zoals je zelf al aangeeft automatisch opladen.

N.b. Als hij veel reist in het weekend is misschien een weekendvrij een mooie optie (moet wel op een andere kaart dan het studentenreisproduct)
Welkom op het forum reginaheerdink!

Kamcon heeft je al van duidelijke uitleg voorzien, waarvoor dank! Uit je bericht maak ik tevens op dat er mogelijk iets niet helemaal goed is gegaan bij het in- en/of uitchecken. Ik zou je daarom willen aanraden om dit voor de zekerheid even na te gaan via onze klantenservice. Je kunt onze klantenservice benaderen via het telefoonnummer 030 300 11 11, Twitter, Facebook of Chat. De reactiesnelheid ligt bij deze kanalen het hoogst.

Wil je het toch liever via het forum afhandelen, dan mag je mij ook een privébericht sturen door op mijn naam 'Inge NS' en 'stuur bericht' te klikken. In dat geval ontvang ik graag je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, oude + nieuwe kaartnummer, e-mailadres en IBAN + tenaamstelling. Houd er wel rekening mee dat ik niet altijd aanwezig ben waardoor een reactie langer op zich kan laten wachten.
Dank jullie wel, ik ga even bellen.
Graag gedaan 🙂

Reageer