beantwoord

studenten ov gold nog niet

• 5 september 2020
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

Eind augustus, moest ik 2 keer naar mijn school reizen, maar toen werkte de studentenov nog niet. Ik heb het nu 2 keer zelf moeten betalen, dit was ongeveer 50,00 kan ik dit geld terugvragen ? Aangezien ik toch echt naar school moest.

icon

Beste antwoord door Tamzin 5 september 2020, 13:06

Eind augustus, moest ik 2 keer naar mijn school reizen, maar toen werkte de studentenov nog niet. Ik heb het nu 2 keer zelf moeten betalen, dit was ongeveer 50,00 kan ik dit geld terugvragen ? Aangezien ik toch echt naar school moest.

Het probleem is dat het schooljaar op WO/HBO pas op 1 september begint en dat DUO daarom ook pas per 1 september aan NS betaalt. Helaas zijn er nog steeds onderwijsinstellingen die zich hier niet aan storen en toch doodleuk vóór 1 september van start gaan. Met klachten moet je dus bij je onderwijsinstelling zijn. 

Voor MBO-opleidingen start het studiejaar op 1 augustus en MBO'ers krijgen daarom ook hun Studenten OV per 1 augustus. 

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

U kunt deze kosten niet terugvragen. Het studentenreisproduct is geldig met ingang van de eerste van de maand waarin u staat ingeschreven bij uw opleiding en kosten daaraan voorafgaand komen voor eigen rekening.

Reputatie 7
Badge +3

SRP is van DUO niet van NS. Reiskosten die buiten een abonnement vallen, kun je niet terug vragen. Dat kan niet bij DUO en dat kan niet bij NS. Om kosten te besparen had je een Flex dal voordeel voor een maand kunnen nemen. Dat kostte €5 met gratis kaart.

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem is dat het schooljaar op WO/HBO pas op 1 september begint en dat DUO daarom ook pas per 1 september aan NS betaalt. Helaas zijn er nog steeds onderwijsinstellingen die zich hier niet aan storen en toch doodleuk vóór 1 september van start gaan. Met klachten moet je dus bij je onderwijsinstelling zijn. 

Voor MBO-opleidingen start het studiejaar op 1 augustus en MBO'ers krijgen daarom ook hun Studenten OV per 1 augustus. 

Reageer