beantwoord

Studenten OV te laat aangevraagd

• 4 september 2018
  • 5 reacties
  • 1938 Bekeken

Ik heb mijn studenten OV te laat aangevraagd. Deze gaat nu pas 1 oktober in. In die tussentijd moet ik wel naar de uni heen en weer reizen. Kan ik dit geld nog terugkrijgen of er een tegemoetkoming voor krijgen? Of ben ik dit geld gewoon kwijt?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Slidestops 4 september 2018, 22:24

Normaal gezien ben je dit gewoon kwijt. Je kunt dit bij DUO of studentenreisproduct navragen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Normaal gezien ben je dit gewoon kwijt. Je kunt dit bij DUO of studentenreisproduct navragen.
Reputatie 7
Badge +3
Tja, Studenten-OV is een reisproduct van DUO. Voor alle vragen over studenten-OV moet je dus bij DUO zijn en niet bij NS.
In de periode dat je geen studenten-OV hebt, zijn alle reiskosten, ook die ivm studie, voor je eigen rekening.
Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Je hebt echt pech voor September in jouw geval. Normaal kan je het aanvragen/krijgen per de 1e van de maand waarin je studiefinanciering ontvangt. Maar daar had je dus wel e.e.a zelf voor moeten regelen van tevoren.

Badge +3
Als je het vroeg in juli al had aangevraagd zou dat per 1 augustus kunnen zijn
Voor studenten in het hoger onderwijs is dat onjuist. Hun collegejaar gaat in op 1 september, dus hun studiefinanciering ook, dus hun studentenreisproduct ook. Zij kunnen geen studiefinanciering aanvragen per 1 augustus.
Hi armestudent2. Welkom bij de Community.

Wat ontzettend balen zeg! Je kan je vraag het beste even neerleggen bij DUO. Ik heb overigens wel gelezen/gehoord dat het bij DUO momenteel ontzettend druk is. Kijk dus niet raar op als je telefonisch lang in de wacht staat 😉 DUO is ook via Social Media te bereiken (echter als ze jouw persoonlijke gegevens nodig zijn dien je op een andere wijze contact op te nemen).

Reageer