beantwoord

studenten ov te laat aangevraagd

• 7 oktober 2019
  • 7 reacties
  • 209 Bekeken

Ik ben last minuut in september toch gaan studeren. hierdoor heb ik in (begin) september gelijk mijn studenten ov aangevraagd. hierdoor ging mijn studenten ov pas 1 oktober in. Het vervelende was dat ik daardoor al mijn gemaakte reiskosten in september zelf moest betalen.

Is het zo dat ik deze gemaakte kosten in september alsnog kan terug vragen bij DUO? (Dit hoorde ik via via) Waarschijnlijk niet maar ik wilde het toch even zeker weten! ;)

Alvast bedankt!!
icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 7 oktober 2019, 11:59

Beste @Vonk010
Studenten-OV is een reisproduct van DUO. Voor alle vragen over studenten-OV moet je dus bij DUO zijn en niet bij NS.
In de periode dat je geen studenten-OV hebt, zijn alle reiskosten, ook die ivm studie, voor je eigen rekening. Terugvragen is dus onmogelijk.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge
Beste @Vonk010
Studenten-OV is een reisproduct van DUO. Voor alle vragen over studenten-OV moet je dus bij DUO zijn en niet bij NS.
In de periode dat je geen studenten-OV hebt, zijn alle reiskosten, ook die ivm studie, voor je eigen rekening. Terugvragen is dus onmogelijk.
Reputatie 7
Badge +3
Voor SRP moet je bij DUO zijn. Reiskosten gemaakt voor jouw SRP actief is, zijn voor jouw eigen rekening. Mogelijk kun je deze via de belastingen aftrekken. Neem daarvoor contact met de belastingdienst.
Hallo Vonk010, welkom op de NS Community.

Ik geloof dat je alleen geld terug kan vragen als je buiten je schuld om het product te laat hebt gekregen. Niemand hier kan daar verder uitspraken over doen omdat, zoals is aangegeven, het niet een product van NS is.
Reputatie 6
Badge
Niemand hier kan daar verder uitspraken over doen

Lukt prima, en nog juist ook 😀
Badge +3
Mogelijk kun je deze via de belastingen aftrekken.
Dat kan niet.
Reputatie 7
Badge +3

Mogelijk kun je deze via de belastingen aftrekken.Dat kan niet.

Soms kun je studiekosten aftrekken, deze reiskosten zou je als studiekosten kunnen rekenen. Maar of dat kan, kan de belastingdienst vertellen, vandaar 'mogelijk'
Badge +3
Reiskosten zijn niet aftrekbaar als studiekosten.

Reageer