beantwoord

studenten OV tijdens stage

• 1 juli 2019
  • 4 reacties
  • 611 Bekeken

Ik doe de opleiding Travel/Toerisme en loop in de zomermaanden stage, maar heb zeker mijn studenten OV nodig, omdat ik heen en weer moet reizen.
Is het mogelijk om mijn ov dan voor stage in de zomermaanden geldig te houden? Want het is mij veels te duur om elke keer de moeten betalen.
icon

Beste antwoord door Tamzin 1 juli 2019, 14:17

@mariska_x
In het weekend en in de periode van half juli tot half augustus geeft het studenten weekabonnement alleen 40% korting maar geen vrij reizen. Wie in het weekend of in de zomervakantie stage loopt heeft dus pech. Er wordt daarom ook aangeraden altijd eerst te checken hoe het met eventuele reiskosten zit voordat je een stage afspreekt.

Veel bedrijven betalen een stagevergoeding (dat zijn ze overigens niet verplicht) en dan kun je de reiskosten daarvan betalen. Krijg je geen stagevergoeding dan kun je soms een reiskostenvergoeding van je school krijgen.
Bekijk origineel

4 reacties

Beste mariska_x, welkom bij onze Community!

Indien je een abonnement van ons hebt, is dit natuurlijk gewoon mogelijk! Maar ik heb het idee dat jij het hebt over het studentenreisproduct, kan dat kloppen? 🙂 Ik ben bang dat je dan even contact moet opnemen met DUO. Ik denk namelijk niet dat je het product op actief mag laten staan, als je er eigenlijk geen recht meer op hebt. DUO kan je hier verder bij helpen, je kunt hun bellen op 050 599 77 55. Succes!
Ja bedoel het studenten reisproduct! Oeps!
Reputatie 7
Badge +4
Tussen 16 juli en 16 augustus heeft u wel/alleen 40 procent korting met uw studentenkaart.

https://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen/hoe-zit-het-met-de-geldigheid-van-het-studentenreisproduct-de-zomerperiode/
Reputatie 7
Badge +3
@mariska_x
In het weekend en in de periode van half juli tot half augustus geeft het studenten weekabonnement alleen 40% korting maar geen vrij reizen. Wie in het weekend of in de zomervakantie stage loopt heeft dus pech. Er wordt daarom ook aangeraden altijd eerst te checken hoe het met eventuele reiskosten zit voordat je een stage afspreekt.

Veel bedrijven betalen een stagevergoeding (dat zijn ze overigens niet verplicht) en dan kun je de reiskosten daarvan betalen. Krijg je geen stagevergoeding dan kun je soms een reiskostenvergoeding van je school krijgen.

Reageer