beantwoord

studenten weekend korting zonder ov

• 17 september 2019
  • 4 reacties
  • 235 Bekeken

Hey hoi,
ik wil in de herfstvakantie graag naar mijn familie toe die een aardig stukje weg woont. Ik weet dat ik in alle vakanties behalve in de zomervakantie gebruik kan maken van mij studenten ov, dus reis ik op vrijdag er heen. Zondag wil ik weer terug en gebruik maken van mijn 40% korting, nou heb ik dus wel een ov maar daar wil ik geen geld opzetten om te reizen want ik reis nooit in het weekend eigenlijk. Nou zag ik dus in mijn app een optie bij een kaarte kopen genaamd "samenreisticker dal" . Dat is dus 40% korting er af en voor iemand met een studenten ov, maar wel een meereiskaartje.. zou ik deze voor mezelf kunnen kopen en met mezelf meereizen? Of zijn daar andere losse kaartjes voor te koop? Alvast bedankt!!
Groetjessss
icon

Beste antwoord door Tochjo 17 september 2019, 17:14

Het is niet toegestaan een e-ticket met Samenreiskorting te gebruiken in uw kortingsperiode. Er zijn ook geen andere kaartjes beschikbaar; reizigers die op grond van hun abonnement zelf met korting mogen reizen, moeten echt in- en uitchecken met de OV-chipkaart waar hun abonnement op staat, en dus ook saldo laden (bij een studentenabonnement en klassieke abonnementen waarmee op saldo gereisd wordt).

Wellicht is deze aanbieding de aanbieding van masd hieronder een optie? Bij een lange afstand per stuk zelfs voordeliger dan reizen met korting.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Het is niet toegestaan een e-ticket met Samenreiskorting te gebruiken in uw kortingsperiode. Er zijn ook geen andere kaartjes beschikbaar; reizigers die op grond van hun abonnement zelf met korting mogen reizen, moeten echt in- en uitchecken met de OV-chipkaart waar hun abonnement op staat, en dus ook saldo laden (bij een studentenabonnement en klassieke abonnementen waarmee op saldo gereisd wordt).

Wellicht is deze aanbieding de aanbieding van masd hieronder een optie? Bij een lange afstand per stuk zelfs voordeliger dan reizen met korting.
Reputatie 7
Badge +2
Nee, je kunt geen ticket met samenreiskorting kopen om met jezelf mee te reizen.

Als je met korting reist, dan hoeft er trouwens maar 10 euro op je OV-chipkaart te staan.

@Tochjo In het weekend zijn deze kaartjes goedkoper. Dat zijn twee enkele reizen voor 20 euro i.p.v. 25 euro.
Reputatie 7
Badge +3
Je zult toch echt geld op je kaart moeten zetten. Of wachten tot het weer maandag is.
Badge +3
Je kunt nog denken aan automatisch opladen (met €10) dan kan je altijd reizen en blijft er nooit veel ongebruikt saldo op je kaart staan.

Mocht je het overgebleven saldo toch terug willen hebben, dan kan dat bij een balie van een vervoerder (NS, Arriva, GVB, RET, HTM e.d.). Voorwaarde daarvoor is wel dat het saldo maximaal €30 mag zijn.

Reageer