beantwoord

Studentenreis product overzetten op een nieuwe kaart

• 8 september 2015
  • 6 reacties
  • 9200 Bekeken

Mijn OV-chipkaart was kapot dus heb ik een nieuwe aangevraagd maar moet ik nu opnieuw mijn studentenreisproduct aan mijn nieuwe OV koppelen of gaat dat automatisch? want toen ik met mijn nieuwe OV net ging kijken of ik een bestelling kon ophalen kon dat niet en mijn weekendvrijabbonement staat er ook niet op maar ik heb het wel nodig dit weekend en mijn tijdelijke OV verloopt zaterdag
icon

Beste antwoord door Tochjo 9 september 2015, 08:05

De controle bij de balie kan worden overgeslagen als helder is dat de kaart echt defect is.

Waarop baseert u dat het studentenreisproduct niet op de kaart staat?

Op deze pagina lees ik "Vraag dus snel een vervangende persoonlijke kaart aan en zet daar het reguliere studentenreisproduct weer op." Die laatste zin suggereert dat er toch opnieuw gekoppeld moet worden - wat ik overigens vreemd vind, maar misschien werkt dat bij het studentenreisproduct nu eenmaal zo. Ik raad u daarom aan te kijken of u de nieuwe kaart opnieuw kunt koppelen, en als dat niet zo is contact op te nemen met de telefonische klantenservice waarvan ik het nummer in mijn vorige bericht noemde.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Als u via de hier beschreven procedure een vervangende kaart hebt aangevraagd, dan worden abonnementen automatisch overgezet. Dat is de normale procedure. Als u gewoon een nieuwe kaart hebt aangevraagd, dan raad ik u aan contact op te nemen met de klantenservice van OV-chipkaart, 0900-0980 (€ 0,50 per gesprek), optie 2 in het keuzemenu, om na te gaan wat de mogelijkheden zijn.
ik heb inprincipe volgens die procedure mijn ov aangevraagd ben alleen de stap vergeten waar ik langs een balie moet. is dat heel erg? want ik heb hem dus wel al binnen maar verder staat er niks op, en als ik zeg product ophalen zegt de machine dat er niks voor me klaar staat
Badge +3
De controle bij de balie kan worden overgeslagen als helder is dat de kaart echt defect is.

Waarop baseert u dat het studentenreisproduct niet op de kaart staat?

Op deze pagina lees ik "Vraag dus snel een vervangende persoonlijke kaart aan en zet daar het reguliere studentenreisproduct weer op." Die laatste zin suggereert dat er toch opnieuw gekoppeld moet worden - wat ik overigens vreemd vind, maar misschien werkt dat bij het studentenreisproduct nu eenmaal zo. Ik raad u daarom aan te kijken of u de nieuwe kaart opnieuw kunt koppelen, en als dat niet zo is contact op te nemen met de telefonische klantenservice waarvan ik het nummer in mijn vorige bericht noemde.
heel erg bedankt, ik ga proberen hem opnieuw te koppelen
Hoi,

Ik heb mijn ov op de trein gelaten en had hem niet aan mijn account gekoppeld om zo een vervangende te vragen. Nu weet ik de kaartnummer maar weet die vervaldatum niet meer. Wat moet ik allemaal doen om mijn studentenreisproduct op een nieuwe kaart te laten zetten (als ik een nieuwe aanvraag).
Hallo shannely henriquez, welkom op het NS Serviceforum.

Je kan altijd even contact opnemen met de Klantenservice van OV-chipkaart voor een vervangende kaart. Je kan deze Klantenservice bereiken op 0900-0980. Ik denk dat zij je op dit moment nog gewoon je kaart kunnen vernieuwen, zodat je studentenreisproduct er weer op staat. Zo niet, dan ontvang je een nieuwe Persoonlijke OV-chipkaart en dan kan je contact opnemen met DUO voor het overzetten van je studentenreisproduct. Omdat het geen product is van oNS kan ik je daar helaas niet mee verder helpen! Kan je ons wel laten weten of het gelukt is?

Reageer