beantwoord

tarieven zijn duurder geworden

• 3 januari 2015
  • 2 reacties
  • 155 Bekeken

Assalamualeykum, wat mij is opgevallen is dat de tarieven best wel zijn gestegen sinds de jaarwisseling.

WP - TL kostte in 2014 12, 40 € en nu in 2015 12, 80 €.
WP - HVS was 3, 40 € en nu 3, 50 €
WP -ASD is hetzelfde gebleven en blijft steken op 3, 20 €
WP -SHL was 4,90 € en nu 5, 00 €
WP- UT was 6, 40 € en nu 6, 50 €.

Prijzen zijn per rit 1e klasse met 40 % korting. Dit zijn enkele voorbeelden waar men best wel een beetje van schrikt. Ik ga denk ik minder vaak reizen alleen als het moet. Gelukkig heb ik geen duurder abonnement genomen. Alleen mijn zoontje baalt dat hij op hoge kosten word gejaagd, ook al is het 2e klasse. Zo kost een traject vrij abonnement 2e klasse in 2014 81,80 € voor een jaar vast per maand, en straks moet hij 2e klasse 83,60 € betalen hij moet elke dag van WP naar HVSP. Best wel veel geld. En wat krijgt hij voor terug? Soms is er gelazer en gedoe.
icon

Beste antwoord door Thijs2 5 januari 2015, 17:46

Hier vind je overigens meer informatie over deze tariefstijging.
Bekijk origineel

2 reacties

NS maakt altijd gebruik van de maximale tariefstijging die de overheid als concessieverlener toestaat en grijpt daar bovenop elk argument aan om een extra tariefstijging door te mogen voeren, zoals momenteel een stijging van de kosten voor het gebruik van de infrastructuur. Dat is nu eenmaal het 'natuurlijke' gedrag van een monopolist: Ze verliezen relatief weinig reizigers aan zo'n tariefstijging, dus hoe hoger de prijzen, hoe hoger de winst.
Hier vind je overigens meer informatie over deze tariefstijging.

Reageer