beantwoord

te veel afgeschreven

• 21 januari 2020
  • 5 reacties
  • 139 Bekeken

ik heb op 28.12.2019 gereist van Venlo naar Roermond. Voor deze reis is er €18.30 afgeschreven van mijn ov-chipkaart, terwijl dit toen eigenlijk 5euro nogwat zou zijn volgens de reisinformatie op de site van 9292ov. Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 januari 2020, 21:33

Tussen Venlo en Roermond rijden treinen van Arriva. Als u een trein van Arriva neemt, moet u bij Arriva in- en uitchecken. In dat geval betaalt u de genoemde prijs van ruim vijf euro.

U hebt waarschijnlijk bij NS in- en uitgecheckt. Daarmee geeft u expliciet aan met treinen van NS gereisd te hebben. Dat is dan via Eindhoven, wat natuurlijk een enorme omweg is, en daarmee ook een stuk duurder.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Tussen Venlo en Roermond rijden treinen van Arriva. Als u een trein van Arriva neemt, moet u bij Arriva in- en uitchecken. In dat geval betaalt u de genoemde prijs van ruim vijf euro.

U hebt waarschijnlijk bij NS in- en uitgecheckt. Daarmee geeft u expliciet aan met treinen van NS gereisd te hebben. Dat is dan via Eindhoven, wat natuurlijk een enorme omweg is, en daarmee ook een stuk duurder.

Welkom bij de Community, Shivi2.

Vervelend dat je teveel hebt moeten betalen voor je reis! Kan het zijn dat je, zoals Tochjo ook omschrijft, bij NS hebt in- en uitgecheckt in plaats van bij Arriva? Via www.ov-chipkaart.nl (Mijn OV-chipkaart) kan je eventueel je reisgegevens inzien en kijken waar het precies mis is gegaan.

Daar heb ik idd niet op gelet.. maar aan het tijdsbestek dat ik weer ben uitgecheckt is wel te zien dat ik niet via Eindhoven gereist heb. 

Dankjewel voor je antwoord! Denk dat het dat dus wel is geweest.

Reputatie 7
Badge +3

@Shivi2 Heb je al contact gehad met de klantenservice?  Om

Badge +3

Dat is wel een dingetje, want als de NS je gaan compenseren voor een rit met Arriva wie krijgt er dan wat van die reis (op saldo)?

Jijzelf wat terug (verschil tussen NS en Arriva, helemaal terecht want je ging niet met NS) maar waar blijft het geld voor Arriva dan?

Dat is dan effectief een ritje met NS tegen Arriva tarief (en mét Arriva ook nog, zeg je zelf wegens de reistijden!)…

Ik denk niet dat ze er wakker van liggen trouwens. :sweat_smile:

Reageer