beantwoord

Te veel betaald voor reis naar Groningen vanuit Heerenveen en terug

• 22 maart 2015
  • 1 reactie
  • 145 Bekeken

vandaag ging ik met de trein samen met mijn vriend ik kreeg onderweg het idee dat ik te veel had betaald het saldo op mijn kaart en opdoe van mijn vriend was ruim 20 euro op de terug reis kon mijn vriend echter in Leeuwarden niet meer inchecken omdat hij zei saldo te laag de reis zou 17, 40 kosten maar kosten hem nu ruim 40 euro omdat hij een anonieme kaart heeft en de samenreiskorting blijkbaar niet werkte ik heb al zo'n hekel aan de ov omdat je altijd met dat instap tarief zit waarom kun je niet gewoon het geld wat een reis kost erop zetten vroeger was je dat ook voor een kaartje kwijt nu betaal je altijd meer en zeker al je niet vaak rijdt
icon

Beste antwoord door IskOV 22 maart 2015, 20:16

Resterend saldo op een anonieme OV-kaart kan ook worden teruggevraagd, zij het dat TLS, die de OV-chipkaarten beheert, daar wel 2,50 aan administratiekosten van achterover drukt.

Afgezien daarvan zou ik het zelf waarschijnlijk niet doen. Zo'n kaart kan altijd nog een keer van pas komen; in bus, tram, trein of metro. Of je kunt er iemand anders een plezier mee doen . . .

En het geld erop zetten dat een reis kost zal toch lastig zijn, omdat de vervoerder van tevoren niet weet waar u naartoe gaat, en dus ook niet wat de reis kost.

Wat mij betreft zou het mooiste zijn als je inderdaad gewoon weer een kaartje voor een specifiek traject op je kaart kon laden tegen betaling van het bijbehorende tarief, maar er zijn zowel door 'de politiek' als door de vervoerders nu eenmaal andere keuzes gemaakt.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge
Resterend saldo op een anonieme OV-kaart kan ook worden teruggevraagd, zij het dat TLS, die de OV-chipkaarten beheert, daar wel 2,50 aan administratiekosten van achterover drukt.

Afgezien daarvan zou ik het zelf waarschijnlijk niet doen. Zo'n kaart kan altijd nog een keer van pas komen; in bus, tram, trein of metro. Of je kunt er iemand anders een plezier mee doen . . .

En het geld erop zetten dat een reis kost zal toch lastig zijn, omdat de vervoerder van tevoren niet weet waar u naartoe gaat, en dus ook niet wat de reis kost.

Wat mij betreft zou het mooiste zijn als je inderdaad gewoon weer een kaartje voor een specifiek traject op je kaart kon laden tegen betaling van het bijbehorende tarief, maar er zijn zowel door 'de politiek' als door de vervoerders nu eenmaal andere keuzes gemaakt.

Reageer