beantwoord

te veel saldo afgeschreven

Op mijn kaart stond vanmorgen ruim 31 euro. Ik ging van Culemborg naar Amersfoort en weer terug, totaal 15 euro. Voor vertrek waardeerde ik daarom 15 euro op. Aangezien beide stations elektronische toegangspoortjes hebben, ben ik niet vergeten in of uit te checken. Bij aankomst in Culemborg zag ik bij het uitchecken een saldo van -0,90 euro. Dat betekent dat er ruim 32 euro van mijn kaart verdwenen is. Hoe krijg ik dit terug?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 7 november 2017, 20:12

Hartelijk welkom op het NS Serviceforum knaba13. Wat een nare ervaring zeg; dat is een behoorlijke hap van je saldo en er lijkt inderdaad iets niet goed gegaan te zijn. Goed dat je snel aan de bel trekt! Je kan het beste even bij onze klantenservice navragen wat er gebeurd is, zij hebben inzage in de kaart- en reisgegevens. Via Twitter (DM) en Facebook (Messenger) word je doorgaans snel geholpen en we zijn via deze kanalen 24/7 bereikbaar. Je kan ook ouderwets bellen met oNS (030 751 51 55).

Tip! Je kan er ook voor kiezen om een Mijn NS account aan te maken en je kaart eraan te koppelen. Op die manier kun je altijd je reis- en checkgedrag volgen en zelfs een gemiste check-in/uit claim regelen.
Bekijk origineel

8 reacties

Hartelijk welkom op het NS Serviceforum knaba13. Wat een nare ervaring zeg; dat is een behoorlijke hap van je saldo en er lijkt inderdaad iets niet goed gegaan te zijn. Goed dat je snel aan de bel trekt! Je kan het beste even bij onze klantenservice navragen wat er gebeurd is, zij hebben inzage in de kaart- en reisgegevens. Via Twitter (DM) en Facebook (Messenger) word je doorgaans snel geholpen en we zijn via deze kanalen 24/7 bereikbaar. Je kan ook ouderwets bellen met oNS (030 751 51 55).

Tip! Je kan er ook voor kiezen om een Mijn NS account aan te maken en je kaart eraan te koppelen. Op die manier kun je altijd je reis- en checkgedrag volgen en zelfs een gemiste check-in/uit claim regelen.
Reputatie 7
Badge +3
U hebt in Amersfoort waarschijnlijk bij het poortje van Connexxion uit- en/of ingecheckt.
Dat is een aanname, maar het zou zomaar kunnen Tamzin.
Beste Klaas-Jan,

bedankt voor je snelle reactie. Ik heb geen twitter of facebook, dus ik zal morgen gewoon even bellen. Ook bedankt voor de tip om een NS account aan te maken, ik wist niet dat dat ook met een niet-persoonlijke kaart kon.
Aha, ik ben een paar maanden in het buitenland geweest en voor ik wegging waren al die poortjes er inderdaad nog niet en checkte ik altijd in bij een NS of Arriva paal.
Het is me geheel niet opgevallen dat er meerdere soorten poortjes waren, dus het is best mogelijk dat ik dit gedaan heb. Wat moet ik nu doen om mijn saldo terug te krijgen?
Bel gerust even met oNS. Ook telefonisch zijn we 24/7 bereikbaar! Het is inderdaad zaak goed te kijken bij welke vervoerder je in- en uitcheckt.
Beste Klaas-Jan en Tamzin,

het NS deel is opgelost, ik heb een OV account aangemaakt en moet nu nog het Connexxion deel oplossen.
Bedankt voor jullie hulp!
Top! Laat je weten wanneer het volledig is opgelost? Dan hang ik voorbarig de slingers alvast op.

Reageer