beantwoord

Te vroeg ingecheckt

Hoi, ik ben gehandicapt en voor reizen afhankelijk van de assistentie.
Op 14 juli ben ik naar Sittard geweest en reisde met een voordeel dal uren kaart.
Ik was vroeg klaar en stond 2 uur te vroeg in Sittard te wachten voor mijn terug reis.
De assistentie heeft mij toen naar het perron gebracht en ingecheckt.
Heel verdienstelijk maar 2 uur te vroeg waardoor ik nu de volle prijs heb betaald terwijl ik pas om 19:45 de terug reis had.
Hoe kan ik dit laten corrigeren?:?

14-07-2015 17:59 Sittard 20:56 's-Hertogenbosch
NS Dal Voordeel 3528 0104 7619 7955
€ 17,60 Zakelijk Prive Prijsdetails
icon

Beste antwoord door ErikVD 24 juli 2015, 11:38

Hoi Erik, klopt ik heb werkelijk twee uur op het perron gewacht tot de trein van 19.45 uur.
En ja de assistentie me twee uur te vroeg ingecheckt.

Heeft NS assistentie u twee uur te vroeg ingecheckt, u op het perron neergezet en gezegd: we komen over twee uur wel terug?
Er waren toch ook eerdere treinen met korting waar u met mee kon? Dit laatste dan even buiten het reizen met korting om.

Nee dat is zo niet gezegd wel was er de vraag of ik het goed vond om mij op het perron te zetten en dus met mijn instemming.
Maar eerder met de trein ging niet want er was om 19.45 een assistentie geregeld en kan niet zelf de trein in.

Ik hoop dat NS dit snel goed gaat maken want dit is natuurlijk niet de bedoeling!
Een goede les voor de toekomst, lekker buiten de poortjes in de locale horeca wachten.
Succes!
Bekijk origineel

16 reacties

Je moet toch binnen 30 minuten reizen na check-in anders is die check-in niet meer geldig?

Heeft u echt twee uur op het perron staan wachten tot de eerste trein na 18.30 uur waarin u - zoals u verwachtte - met korting kon reizen? Ging er geen trein eerder?

Waarom hebt u assistentie niet gemeld dat u niet ingecheckt moest worden? Was dit assistentie van NS?

Vragen, vragen, vragen ... maar wellicht een zaak voor klantenservice NS want hier is een boel vreemd aan.
Hoi Erik, klopt ik heb werkelijk twee uur op het perron gewacht tot de trein van 19.45 uur.

Heeft NS assistentie u twee uur te vroeg ingecheckt, u op het perron neergezet en gezegd: we komen over twee uur wel terug?
Er waren toch ook eerdere treinen met korting waar u met mee kon? Dit laatste dan even buiten het reizen met korting om.
Reputatie 6
Badge +2
Een moderator zal waarschijnlijk reageren om dit te corrigeren.

In een geval als dit kan je of buiten de poortjes wachten, of elk uur even uit- en inchecken (of de assistent dit te vragen).

Zeker als het gaat om NS-assistentie zou het handig zijn als die ook op zulke dingen let en er begrip voor heeft.

Nee dat is zo niet gezegd wel was er de vraag of ik het goed vond om mij op het perron te zetten en dus met mijn instemming.
Maar eerder met de trein ging niet want er was om 19.45 een assistentie geregeld en kan niet zelf de trein in.
Een moderator zal waarschijnlijk reageren om dit te corrigeren.

In een geval als dit kan je of buiten de poortjes wachten, of elk uur even uit- en inchecken (of de assistent dit te vragen).
het was via ns geregeld, sorry.
Zeker als het gaat om NS-assistentie zou het handig zijn als die ook op zulke dingen let en er begrip voor heeft.

Ik hoop dat NS dit snel goed gaat maken want dit is natuurlijk niet de bedoeling!
Een goede les voor de toekomst, lekker buiten de poortjes in de locale horeca wachten.
Succes!
Reputatie 6
Badge +2
Als je wordt gebracht en assistentie hebt bij het de trein ingaan maar niet tussendoor, en je kan niet zelf gemakkelijk tussendoor uit- en inchecken, en binnen de poortjes wachten is prettiger/handiger dan erbuiten, dan is achteraf terugvragen van het teveel betaalde misschien ook wel de beste oplossing, ook een volgende keer, als NS dat toestaat.
Als je wordt gebracht en assistentie hebt bij het de trein ingaan maar niet tussendoor, en je kan niet zelf gemakkelijk tussendoor uit- en inchecken, en binnen de poortjes wachten is prettiger/handiger dan erbuiten, dan is achteraf terugvragen van het teveel betaalde misschien ook wel de beste oplossing, ook een volgende keer, als NS dat toestaat.
Dat is dus de eigenlijke vraag; waar kan ik dat doen?:?

Succes!

Dat hoop ik ook, alleen waar kan ik dat terug vragen?:?
Ik zou - in uw specifieke geval - beginnen bij de organisatie die u assistentie heeft verleend. Wat gaat daar fout? Zij kunnen wellicht intern dan doorverbinden met klantenservice.
Ik zou - in uw specifieke geval - beginnen bij de organisatie die u assistentie heeft verleend. Wat gaat daar fout? Zij kunnen wellicht intern dan doorverbinden met klantenservice.
Al geprobeerd, maar dan volgt er een zwaar geïrriteerde preek dat assistentie niet over tarieven gaat
Ik zou dan NS klantenservice bellen en het hun voorleggen. Moeilijk geval dat assistentie niet mee wil werken, vind ik best vreemd. Misschien beter om het te laten rusten en het te beschouwen als een goede les voor de toekomst? Scheelt een hoop frustratie voor zeven euro.

Opmerking: omdat je het topic als Beantwoord hebt gemarkeerd wordt het waarschijnlijk niet meer door een van de moderatoren bekeken. En da's -vet - jammer in dit pijnlijke geval.
Reputatie 6
Badge +2
Dat is dus de eigenlijke vraag; waar kan ik dat doen?:?

Een moderator zal hopelijk hier nog wel reageren, ondanks de markering als beantwoord. Misschien zegt die dan dat het voor een keer uit coulance vergoed wordt, of er wordt geregeld dat dat zo vaak als nodig kan (als je dit wenselijk vindt omdat de situatie zich vaker kan voordien, en het geen eenmalige vergissing is).
Ik zou dan NS klantenservice bellen en het hun voorleggen. Moeilijk geval dat assistentie niet mee wil werken, vind ik best vreemd. Misschien beter om het te laten rusten en het te beschouwen als een goede les voor de toekomst? Scheelt een hoop frustratie voor zeven euro.

Opmerking: omdat je het topic als Beantwoord hebt gemarkeerd wordt het waarschijnlijk niet meer door een van de moderatoren bekeken. En da's -vet - jammer in dit pijnlijke geval.

Ja een wijze les, toch hartelijk dank voor uw adviezen.
Beste Ron Quivooij,

Ik zie dat de andere forumleden jou al voorzien hebben van advies, mocht dit nog een keer gebeuren. Je kunt dit rechtzetten bij de klantenservice, maar nu kan ik het ook voor jou doen. Zou je een privebericht kunnen sturen met NAW-gegevens +OV-chipkaartnummer? Een privebericht stuur je door op de naam van de moderator te klikken en vervolgens 'stuur bericht'.

Reageer