beantwoord

Te vroeg ingecheckt Altijd korting - geen 40% korting gekregen

• 11 juni 2019
  • 63 reacties
  • 1424 Bekeken

Toon eerste bericht

63 reacties

Reputatie 3
Bij het inchecken staat er op het scherm of je korting hebt of niet. Heb je een voordeelabonnement, maar krijg je geen korting, dan kun je weten dat er iets fout zit.

Het staat allemaal keurig op de site van de NS en niet in de kleine lettertjes:

Het moment van inchecken bepaalt of u wel of niet met korting reist. Checkt u in de daluren in en in de spits uit? Dan reist u met 40% korting. Checkt u in de spits in en in de daluren uit? Dan reist u zonder korting.

Maar bijna niemand lijkt nog te kunnen lezen.
Bij het flex abonnement staat alleen de soort en reizen op rekening.
anders dus dan bij een gewoon kortingsabonnement.
ik zie dat mijn bijdrage nogal wat discussie heeft opgeleverd, dat is het nu ook weer niet waard.
NS levert meestal een goed product en dat is ook wat waard.

Wil niet heel vervelend doen, maar dit slaat dus met name op jezelf.

LEES het topic !
Reputatie 5
Badge
Bij het inchecken staat er op het scherm of je korting hebt of niet. Heb je een voordeelabonnement, maar krijg je geen korting, dan kun je weten dat er iets fout zit.

Het staat allemaal keurig op de site van de NS en niet in de kleine lettertjes:

Het moment van inchecken bepaalt of u wel of niet met korting reist. Checkt u in de daluren in en in de spits uit? Dan reist u met 40% korting. Checkt u in de spits in en in de daluren uit? Dan reist u zonder korting.

TS gebruikt Flex, en daar zie je bij inchecken alleen "Reizen op rekening". Daarnaast staat er bij het gekozen abonnement (Flex Altijd Voordeel) geen tijden, waar deze wel staan weergegeven bij Flex Dal Voordeel.

Zoiets mag best aangepast worden. Kleine moeite.
Ik snap TS wel. Vroeger kon je eenvoudig voorbereid op weg; losse kaartjes kocht je op een door jouw gewenst moment en een abonnement kocht je eenmalig, stopte dat je in je portemonne en klaar was je voor het hele jaar.
Tegenwoordig moet je continue het systeem tevreden houden; elke reis in- en uitchecken, een vrij kort incheck tijdslot. Is de in/uitcheckpaal defect of is je kaart kapot of zijn je gegevens/foto minder goed zichtbaar, dan is dat jouw probleem. Vroeger had je na het kopen van je papieren vervoersbewijs nergens meer omkijken naar. Ik zou niet terug willen naar die tijd, maar waarom wordt het met al die techniek niet juist eenvoudiger gemaakt voor klanten? Techniek zou voor mensen moeten werken in plaats van andersom.

Kunnen treinen niet uitgerust worden met rfid scanners die je vervoersbewijs op afstand herkennen? Dat zou pas NS-flex zijn 😃
Kunnen treinen niet uitgerust worden met rfid scanners die je vervoersbewijs op afstand herkennen? Dat zou pas NS-flex zijn :D

Liever niet, dan betaal ik 3-dubbel voor mijn reizen 🤔
Reputatie 3

Maar bijna niemand lijkt nog te kunnen lezen.Wil niet heel vervelend doen, maar dit slaat dus met name op jezelf.

LEES het topic !

Dit topic heb ik gelezen. Het staat echter duidelijk op de site van NS en in de algemene voorwaarden. Die behoor je ook te lezen.

Waar slaat deze persoonlijke aanval op?
@kukkie

Op het moment dat jij TS verwijt niet te kunnen lezen, kan ik jou toch zeker er wel, met je eigen woorden, op attent maken dat je het topic niet hebt gelezen. Dat is geen persoonlijke aanval.

Meerdere forumleden hebben aangegeven dat de betreffende informatie niet op de site bij het product staat. Ook al ben ik het inmiddels enigszins zat, ik wil nog wel naar jouw verwijzing kijken, dus kom maar op !

Aangezien iedereen wordt geacht de wet te kennen, zou je dienen te weten dat essentiele kenmerken van een product niet enkel in de kleine lettertjes horen te staan.
.
Reputatie 7
Badge +2
En als je (nu) weet dat je vanaf 8.55 met korting kan inchecken dan wacht je gewoon even, samen met de rest van de grijze brigade die een dagje uit gaat.

hohoho, ik mag dan grijs zijn, maar als het kan probeer ik als ik met de trein naar een (tijdelijke) werklocatie reis, met mijn werktijden rekening te houden dat ik na 9.00 uur kan reizen. Zeker als ik geen reiskostenvergoeding krijg.
Reputatie 7
Badge +3
Sorry, had er een smiley bij moeten zetten.😄😉
Bij mij zijn de grijze haren ook al opgedoken.
Reputatie 7
Badge +2
Te vroeg ingecheckt waardoor korting gemist, overkomt wel meer mensen. Soms door niet op de tijd te letten, soms door niet weten dat inchecktijd bepalend is voor korting en niet de vertrektijd. Kan gebeuren.
Kan ook gebeuren dat je al heel lang hetzelfde abonnement hebt maar de regeltjes zijn veranderd. Zijn die net veranderd dan mag er wat mij betreft een mogelijkheid voor coulance zijn, per geval bekeken.
Maar wanneer iemand nog niet zo lang een abonnement (Flex bestaat nog niet zolang) mag ik aannemen dat er van te voren gekeken is nasr welk abonnement het beste bij het reisgedrag past. Daarbij zie je toch de verschillende voorwaarden bij de verschillende abonnementen? En zie je dat bij de meeste kortings- en weekend /dalvrijabonnementen staat dat inchecktijd bepalend is?
xxx
Maar wanneer iemand nog niet zo lang een abonnement (Flex bestaat nog niet zolang) mag ik aannemen dat er van te voren gekeken is nasr welk abonnement het beste bij het reisgedrag past. Daarbij zie je toch de verschillende voorwaarden bij de verschillende abonnementen? En zie je dat bij de meeste kortings- en weekend /dalvrijabonnementen staat dat inchecktijd bepalend is?

Dat is het juist, bij Dal-vrij en Dal-voordeel wordt je er bij het afsluiten van Flex nog op geattendeerd dat het moment van inchecken bepalend is, bij Altijd-voordeel staat dat niet, dat zou je juist op het verkeerde been kunnen zetten dat het bij Altijd-voordeel niet gaat om het moment van inchecken.

Reageer