beantwoord

te weinig saldo op ov chipkaart bij uitchecken. wat nu?

• 4 april 2017
  • 5 reacties
  • 4223 Bekeken

ik had zoals je normaal doet gewoon ingecheckt. bij het uitchecken stond er dat ik te weinig saldo had. dit betekent dus dat ik hem weer moet opladen. maar mijn vraag is of ik nu ├╝berhaupt wel heb uitgecheckt? of ik nu niet door betaal en hoe ik dat dan stop! een vriendin zei dat ik het dan online moest uitchecken, hoe doe ik dat? dit zijn erg veel vragen maar waar het eigenlijk om gaat is wat ik moet doen en of het erg is?
bedankt!
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 4 april 2017, 22:42

Welkom op ons forum indiamk en goed dat je je vraag hier stelt. Je kan saldo bijladen en daarna uitchecken, maar dit kan niet achteraf. Je kan in een Mijn NS inderdaad een gemiste check-uit 'herstellen', maar dat heeft alleen zin wanneer het gaat om een bedrag lager dan 10 euro (kaart met abonnement) of 20 euro (kaart zonder abonnement). Je kan het beste even bellen met onze klantenservice of telefoonnummer 030 751 51 55 zodat zij kunnen nagaan of de check alsnog ingevuld moet worden. Twitteren kan ook. We zijn via telefoon en op Social Media 24/7 bereikbaar.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge
Wat voor chipkaart heb je? Persoonlijk of anoniem? En op welk station heb je uitgecheckt? Het kan zijn dat je per ongeluk ingecheckt kan zijn bij een andere vervoerder.
Dus vertel eens meer. ?

Ook kan je bij een kaartautomaat je transacties terug bekijken.
Welkom op ons forum indiamk en goed dat je je vraag hier stelt. Je kan saldo bijladen en daarna uitchecken, maar dit kan niet achteraf. Je kan in een Mijn NS inderdaad een gemiste check-uit 'herstellen', maar dat heeft alleen zin wanneer het gaat om een bedrag lager dan 10 euro (kaart met abonnement) of 20 euro (kaart zonder abonnement). Je kan het beste even bellen met onze klantenservice of telefoonnummer 030 751 51 55 zodat zij kunnen nagaan of de check alsnog ingevuld moet worden. Twitteren kan ook. We zijn via telefoon en op Social Media 24/7 bereikbaar.
Oke bedankt! Ik ga het even aan mijn ouders vragen wat voor chipkaart ik heb. Ook ga ik klantenservice contacteren!
Hoe herstel ik dan de check uit als ik geen abonnement en een anonieme chipkaart heb?
Reputatie 7
Even bellen is het makkelijkst 😉

Reageer