beantwoord

Technische foutmelding bij inloggen voor vernieuwen pasfoto NS card met OV chipkaart

• 18 juli 2019
  • 2 reacties
  • 129 Bekeken

Beste NS,

Al de gehele dag probeer ik mijn pasfoto te uploaden voor een nieuw NS abonnement met OV chipkaart. Ten eerste klopt de link in de brief niet, maar bij gebruik van de juiste link, krijg ik de foutmelding in het rood "Technische fout bij lezen tabel ZCARDRENEWAL voor procesid XXXXXXXX" (X staat voor het persoonlijk referentienummer uit de brief)" die in deze discussie reeds is aangeduid in het rood. Ik kan dus op geen enkele wijze inloggen om de upload van de foto te verzorgen.

Mijn telefoontje zojuist met de Klantenservice heeft niets opgeleverd. Er is een melding naar "een afdeling" verzonden van de foutmelding en mij is geadviseerd het vooral te blijven proberen. En als het volgende week niet lukt, dan kan ik weer met de klantenservice bellen. Ik vind dit verre van goede dienstverlening, dat begrijpt u ongetwijfeld.

Ik heb aangegeven dat het mij zeer duidelijk lijkt dat er sprake is van een technisch probleem. Maar de persoon aan de telefoon kon daar verder niets over uitleggen, danwel oplossen. Hoe fijn is het dat je tegenwoordig even op het internet kan zoeken. Ben ik de enige met het probleem? Welnee, ik stuit op deze community en zie hier zeer recente berichten staan van andere personen die tegen dezelfde problemen stuiten!

Het verbaast mij dat bekend is dat er een e-mail met een onjuiste link verstuurd is, maar dat daarover niet een rectificatie e-mail verzonden is. Daarnaast is er een technisch probleem gaande, waarvan niet duidelijk is wanneer dit wordt opgelost en of de klant bijtijds hierin geholpen wordt. Het gebeurd mij niet vaak dat ik teneinde raad ben, maar als ik hier de reacties op de noodkreten lees, dan zal het nog een zware bevalling voor mij worden om de pasfoto vernieuwd te krijgen ...

Hopelijk komt mij noodkreet u ten gehore. Ik ben niet een persoon die op een community site in de pen klim, maar in dit geval heb ik geen andere keuze. Een probleemgenoot heeft kennelijk een oplossing gevonden in het insturen van een fysieke pasfoto per post, middels het pasfotoformulier "ov-chipkaart (met NS symbool)". Ik hoop van harte dat ik deze kan ophalen bij een NS stationskantoor. Maar ik heb er geen vertrouwen in dat de pasfoto via deze weg vernieuwd kan worden.

Mijn concrete vraag:
1.) Kunt u een alternatieve wijze opgeven voor het vernieuwen van de pasfoto? Is dit inderdaad middels het pasfotoformulierds? Mijn pasfoto moet voor 5 augustus 2019 aangeleverd zijn.
2.) Kunt u wellicht de technische foutmelding ongedaan krijgen?
3.) Is het mogelijk de pasfoto op per e-mail naar u te sturen?

Dit kost mij erg veel tijd voor een relatief simpele handeling. Ik verwacht dat de NS dit bijtijds voor mij oplost en ik hoop op een zeer spoedige reactie.

Hoogachtend,

Uw trouwe klant!
icon

Beste antwoord door MoDe 18 juli 2019, 20:10

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet helpen met wat u vraagt.
U bent niet de enige met dit probleem. Er is al een paar dagen een storing aan de gang met het uploaden van pasfoto's. Het beste kunt u het advies van de klantenservice volgen en het de komende dagen blijven proberen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet helpen met wat u vraagt.
U bent niet de enige met dit probleem. Er is al een paar dagen een storing aan de gang met het uploaden van pasfoto's. Het beste kunt u het advies van de klantenservice volgen en het de komende dagen blijven proberen.
Beste MoDe,

Dank voor uw reactie van vandaag. In ieder geval prettig dat u het probleem kunt bevestigen. Het was mij niet bekend dat dit een reizigers onderling hulpsite is. Dank voor de uitleg en ik hoop op het beste.

Groeten en fijne avond!

Reageer