beantwoord

terug storten geld op OV kaart

• 12 december 2017
  • 4 reacties
  • 286 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Goedemorgen, ik heb vorige week extra geld gestort op mijn OV kaart. Dit bedrag heb ik nog niet op mijn OV kaart geactiveerd. Daarvoor moet ik de kaart op het station voor de lezer halen. Nu gaat de geplande reis niet door en zou graag weer over dit geld willen beschikken. Moet ik dit eerst op mijn OV kaart activeren of is er een andere mogelijkheid dit geld al terug gestort te krijgen op mijn bankrekening? En welke weg moet ik dan bewandelen?
icon

Beste antwoord door Thom 12 december 2017, 11:02

U kunt als het echt nog moet met de kaart naar het automaat gaan. Ik neem aan dat u geen automatisch opladen heeft, dat zou u stop moeten zetten. Dan kiest u voor 'Ophalen bestelling'. Het geld staat dan als u de instructies volgt op uw kaart. U kunt het dan op een loket ophalen. De opnamekosten zijn één euro. Via de site van ov-chipkaart zijn er wel opties voor saldo terugvragen, maar die zijn wat omslachtiger. Wat we hier adviseren in uw situatie, geeft men daar ook aan.

https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen/nog-niet-verlopen-kaart.htm

Persoonlijk zou ik een saldo, als het niet te hoog is, laten staan.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt als het echt nog moet met de kaart naar het automaat gaan. Ik neem aan dat u geen automatisch opladen heeft, dat zou u stop moeten zetten. Dan kiest u voor 'Ophalen bestelling'. Het geld staat dan als u de instructies volgt op uw kaart. U kunt het dan op een loket ophalen. De opnamekosten zijn één euro. Via de site van ov-chipkaart zijn er wel opties voor saldo terugvragen, maar die zijn wat omslachtiger. Wat we hier adviseren in uw situatie, geeft men daar ook aan.

https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen/nog-niet-verlopen-kaart.htm

Persoonlijk zou ik een saldo, als het niet te hoog is, laten staan.
Bedankt voor antwoord. Ik ga het eraf halen want ik reis zelden met de trein en het is een behoorlijk bedrag.
Hallo Bruis en welkom op het NS Forum!

Goed om te lezen dat Thom je verder heeft kunnen helpen. Fijne dag gewenst 🙂.
1 euro teveel: u had de bestelling kunnen annuleren via de website van ov-chipkaart.nl vvor het op de kaart kwam...

Reageer