terugvragen teveel betaalde geld bij niet inchecken.

• 19 oktober 2014
  • 2 reacties
  • 838 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Op 11 september ben ik vergeten in te checken en is bij het uitchecken het hele voorschot afgeschreven. Hoe krijg ik nu het teveel betaalde bedrag terug?

Als ik inlog op mijn ns staat er bij de reis in rode tekst "Niet in- of uitgecheckt" dus dat is wel gesignaleerd. Ik zie echter nergens een optie om het teveel betaalde terug te vragen.

Volgens http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/in--en-uitchecken-alle-poortjes.html
"Hoe kan ik het geld van de totale ritprijs terug vragen als ik vergeten ben in te checken en wel heb uitgecheckt?

Als u per ongeluk vergeten bent in te checken en het instaptarief heeft betaald bij uitchecken, kunt u het verschil met de prijs van de gemaakte rit terug vragen. Dit kan via uw Mijn NS-account of via de Klantenservice. U kunt maximaal 3x per kalenderjaar online geld terug vragen als u bent vergeten uit te checken.

Daarna kunt u contact opnemen met NS Klantenservice via 030-7515155. Dit kunt u doen 24 uur na de betreffende reis. Houdt u dan uw rekeningnummer bij de hand."

Daar staat dus duidelijk dat het kan via je NS-account, maar hoe dan?

2 reacties

Beste PAB.

Welkom op het forum en bedankt voor je post! Vreemd dat je in je Mijn NS account geen optie krijgt om een verzoek voor restitutie in te dienen. Zou je mij in een priv├ębericht je naam, adres, OVchipkaartnummer en IBAN willen sturen? Dan kijk ik het voor je na!

Vriendelijke groet, Robby
Beste Robby,

Bedankt voor uw reaktie. Ik heb een week geleden een prive bericht gestuurd, maar sindsdien niets meer vernomen. Heeft u het bericht ontvangen en zo ja is er nog iets nieuws te melden?

met vriendelijke groet,

PAB

Reageer