beantwoord

teveel afgeschreven van OV-chipkaart

• 23 oktober 2018
  • 6 reacties
  • 246 Bekeken

zondag is er teveel van mijn ov chipkaart afgeschreven, RET verwijst met naar jullie...
Mijn reis ging van amsterdam cs naar utrecht cs, wat normaal € 7,60 kost, echter werd er 2x € 20,
--, dus € 40,- van mijn ov afgeschreven.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 23 oktober 2018, 11:42

Hallo Gerlinde123 en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig om te lezen dat er teveel saldo is afgeschreven van je OV-chipkaart. Ik wil je adviseren contact met onze Klantenservice op te nemen via de Live Chat of Social Media. Via die weg kunnen we kijken of je restitutie kunt krijgen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Heeft U in Amsterdam proberen in te checken terwijl U al binnen de poortjes was?
Hallo Gerlinde123 en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig om te lezen dat er teveel saldo is afgeschreven van je OV-chipkaart. Ik wil je adviseren contact met onze Klantenservice op te nemen via de Live Chat of Social Media. Via die weg kunnen we kijken of je restitutie kunt krijgen.

Vandaag van DB naar Zaltbommel gegaan met de trein. Hij gaf op de heen weg €38 aan en nu ineens 18. Iets klopt hierin niet. Met wie moet ik contact opnemen of kan ik dit regelen?

groetjes Yara Scjaaij

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag van DB naar Zaltbommel gegaan met de trein. Hij gaf op de heen weg €38 aan en nu ineens 18. Iets klopt hierin niet. Met wie moet ik contact opnemen of kan ik dit regelen?

groetjes Yara Scjaaij

Je kunt het beste telefonisch via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Het lijkt erop dat er iets niet goed met het in- of uitchecken is gegaan.

Reputatie 5
Badge

20 eur is de borg die er afgaat, als je niks van korting of ABO hebt (dan is het 10) als je OF vergeet IN OF vergeet UIT te checken, of als je dat verkeerd doet.

Je kan beginnen door eerst eens precies te bekiken wat er is aangegeven-door op elke NS automaat (als je er toch langskomt) reishistorie te bezien of online via je account. Is het gemiste UITcheck dan is er de site uitcheckgemist.nl.. Verder verwarren mensen met automatisch opladen nogal eens dat opladen (wat vaak veel eerder gebeurt als mensen beseffen) met de betaalde ritprijs. Als het gaat om INcheck gemist, dan moet er echter wel contact worden opgenomen voor herstel.

Bellen met dat zgn ´service´centrum kost vaak zeeën van tijd en wil ook nog wel eens helemaal mislopen. En als dan uiteindelijk blijkt dat het om gemiste UITcheck gaat, dan wordt je alsnog naar die site verwezen.

Verder zijn er soms nog mensen die op de perrons in AMS CS palen zien staan voor OVERstap (vanaf Buitenland) en die gebruiken, uiteraard zonder eerst goed te lezen wat er boven staat. ´zo dan hebben we dat alvast gedaan´. Ook dat levert dit scenario op.

Wat de RET uit Rotjeknor overigens zou moeten met een reis als deze ontgaat me wat, Het is alweer uit de vorige eeuw dat ons soms werd verteld dat OV een geheel is en prachtig samenwerkt-dat is dus ook historie.

Hallo YaraS, welkom op de NS Community.

Als in- en uitchecken goed is gegaan, en je online keek dan kan het zijn dat de gegevens nog niet waren bijgewerkt. Als er iets fout is gegaan met in- of uitchecken dan kan het kloppen dat je 20,- euro mist. Onze klantenservice kan met je meekijken en dit corrigeren. 

Reageer