beantwoord

Teveel afschrijving ov chipkaart

3 februari ben ik vanuit brussel naar breda gegaan om over te stappen en geld op mijn ov te zetten. Ik heb toen 20 euro erop gezet waardoor er 35 op mijn kaart stond. Ik ging van breda naar soestdijk wat ongeveer 11 euro kost. Ik moest wachten op mijn trein dus ben ik naar de ah gegaan voor een broodje, waardoor ik uit het station moest. Eenmaal aangekomen in soest heb ik nog maar 15 euro op mijn kaart terwijl de reis maar 11 koste. Bij het oplaad punt zag ik dat ns bij mijn eerste uitcheck 10 euro extra eraf heeft gehaald zonder dat ik daadwerkelijk had gereisd. Kan ik die 10 euro terug op mijn kaart krijgen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 5 februari 2019, 11:29

U kunt hiervoor het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Ter informatie voor de toekomst: poortjes hebben een incheckzijde en een uitcheckzijde. Als u uit België aankomt binnen de poortjes, dan kunt u ofwel de poortjes passeren met de barcode op uw Belgische vervoerbewijs, of eerst even inchecken bij een incheckpaaltje op het perron en daarna uitchecken bij een poortje. Als u uitcheckt bij een poortje zonder ingecheckt te zijn, dan neemt het poortje aan dat er wel een reis gemaakt zal zijn. Omdat de ritprijs daarvan niet kan worden bepaald, wordt in zo'n geval het instaptarief ingehouden.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
U kunt hiervoor het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Ter informatie voor de toekomst: poortjes hebben een incheckzijde en een uitcheckzijde. Als u uit België aankomt binnen de poortjes, dan kunt u ofwel de poortjes passeren met de barcode op uw Belgische vervoerbewijs, of eerst even inchecken bij een incheckpaaltje op het perron en daarna uitchecken bij een poortje. Als u uitcheckt bij een poortje zonder ingecheckt te zijn, dan neemt het poortje aan dat er wel een reis gemaakt zal zijn. Omdat de ritprijs daarvan niet kan worden bepaald, wordt in zo'n geval het instaptarief ingehouden.
Hallo JuliaE en welkom bij de NS Community.

Het antwoord van Tochjo is goed. Kun je hiermee uit de voeten?

Reageer