Teveel betaald

• 16 juli 2018
  • 2 reacties
  • 168 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hoi,

ik ben vandaag met de trein van hoogeveen naar zwolle geweest. Nu heb ik voor de volle prijs betaald, terwijl ik een abonnement heb waarbij ik altijd 40% korting heb. Hoe kan ik nagaan wat er fout is gegaan en eventueel het overige bedrag terug krijgen?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Heeft u een voordeelurenabonnement (niet meer verkrijgbaar, kan wel verlengd worden voor 63,70 euro per jaar) dan heeft in juli en augustus inderdaad de hele dag 40% korting. Heeft u een dalurenabonnement dan heeft u geen korting tussen 6.30 en 9.00 uur en 16.00 en 18.30 uur. NS heeft geen abonnementen waarbij men altijd 40% korting heeft.
Zoals MoDe zegt is het inderdaad niet mogelijk om altijd 40% korting te krijgen, maar in de maanden juli en augustus nog wel met het oude voordeeluren abonnement.

Als je dat abonnement nog hebt en voor betaald hebt dan zou je even met de OV-Chipkaart voor een apparaat kunnen kiezen voor tonen producten op kaart of kijken op OV-Chipkaart.nl als daar een account van je is om te zien of het product nog op je kaart actief is.

Ook kun je natuurlijk altijd even bellen met de klantenservice op 030- 751 51 55, zij kunnen sowieso kijken welk abonnement met welke voorwaarden je hebt.

Voor de restitutie (indien je inderdaad een voordeelurenabonnement hebt waarbij iets fout is gegaan) raad ik je sowieso aan even te bellen.

Reageer