beantwoord

Teveel betaald bij reis met OV-chipkaart

• 26 juni 2014
  • 2 reacties
  • 672 Bekeken

Hoi,

Ik heb het traject Dordrecht-Culemborg en retour gereisd waarbij ik in- en uitgecheckt heb. Echter Dordrecht-Geldermalsen is een Arriva traject waardoor er 2x20 euro is afgeschreven ipv 2x de trajectprijs Geldermalsen-Culemborg. De Arriva conducteur adviseerde mij dit voor te leggen aan de NS zodat het teveel betaalde geld terug gestort kan worden. Is dit mogelijk? Ik heb een persoonlijke OV-kaart.

Groet, Karin
icon

Beste antwoord door Thijs NS 27 juni 2014, 09:10

Hoi Irma.l, op dit traject reis je met NS en Arriva. Het is dan de bedoeling dat je in Geldermalsen bij de ene vervoerder uitcheckt, en bij de andere weer incheckt. Het kan zijn dat je dit niet gedaan hebt. Kun je je NAW-gegevens en kaartnummer sturen in een privébericht? Dan zal ik uitzoeken wat er te corrigeren valt.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Irma.l, op dit traject reis je met NS en Arriva. Het is dan de bedoeling dat je in Geldermalsen bij de ene vervoerder uitcheckt, en bij de andere weer incheckt. Het kan zijn dat je dit niet gedaan hebt. Kun je je NAW-gegevens en kaartnummer sturen in een privébericht? Dan zal ik uitzoeken wat er te corrigeren valt.
Reputatie 2
Je geeft wel erg weinig info.

Maar ik vermoed dat je tijdens de overstap tussen Arriva en NS niet hebt uitgechecked. En idem op de terugweg.

Als je een account hebt om NS of Ovchipkaart.nl kan je dit nagaan.
Je ziet dan ook bij welke vervoeder je de verkeerde handeling hebt gedaan.

Ik raad je ten zeerste aan om altijd een account aan te maken op ovchipkaart.nl en eventueel op ns.

Reageer