beantwoord

Teveel geld betaald voor 3 min. reis

• 23 april 2018
  • 7 reacties
  • 157 Bekeken

Vorige week zondag 15 april rond 13:00 had ik mijn OV-chip opgewaardeerd met €10, om vervolgens een korte reis te maken van Enschede centraal naar Enschede kennispark (3 min.). Tot mijn verbazing kreeg ik bij het uitchecken een bericht te zien waarin mij werd verteld dat mijn saldo te laag was, terwijl ik letterlijk 3 min. daarvoor mijn pas met €10 had opgewaardeerd. Zou dit door de NS a.u.b. kunnen worden gecorrigeerd?
icon

Beste antwoord door Robert B 23 april 2018, 18:49

Waarschijnlijk hebt of bij Blauwnet ingecheckt en bij NS uitgecheckt of andersom.
Dat kan ook nog. Kennispark is alleen bereikbaar met Blauwnet.

Als je dus bij NS bent ingecheckt, kijk op www.uitcheckgemist.nl of er een uitcheck ontbreekt. Zo ja, vul dan Enschede - Enschede in (niet gereisd).

Van Blauwnet heb je dan misschien ook nog geld tegoed (€ 10,- minus de kosten voor Enschede Centraal - Kennispark). Hun klantenservice via deze link. Als je gewoon doorgelopen bent dan geldt dat natuurlijk niet, want er is niet uitgecheckt bij Blauwnet.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Waarschijnlijk heb je bij Blauwnet ingecheckt en bij NS uitgecheckt of andersom. Omdat er op zondag alleen treinen van Blauwnet rijden had je bij Blauwnet moeten in-en uitchecken.

Ik zou eerst bij de automaat even kijken wat je precies gedaan hebt. Dan weet je ook of het geld bij NS of bij Blauwnet terecht is gekomen.
Badge +3
Welkom op het forum!

Reis je op een NS abonnement? Dan zou € 10,- ruim voldoende moeten zijn voor een korte reis (dat lukt zelfs al met € 6,- saldo, want je kaart mag € 4,- in de min komen).

Heb je geen NS abonnement, dan is € 16,- benodigd om succesvol in te kunnen checken (instaptarief is € 20,- voor treinen van NS).

Ik denk dat er bij het inchecken iets mis is gegaan, zodat er bij het uitchecken op Kennispark het volledige instaptarief (€ 20,-) berekend werd. Neem contact op met de klantenservice, dan maken ze het in orde en krijg je het geld teruggestort.
Badge +3
Waarschijnlijk hebt of bij Blauwnet ingecheckt en bij NS uitgecheckt of andersom.
Dat kan ook nog. Kennispark is alleen bereikbaar met Blauwnet.

Als je dus bij NS bent ingecheckt, kijk op www.uitcheckgemist.nl of er een uitcheck ontbreekt. Zo ja, vul dan Enschede - Enschede in (niet gereisd).

Van Blauwnet heb je dan misschien ook nog geld tegoed (€ 10,- minus de kosten voor Enschede Centraal - Kennispark). Hun klantenservice via deze link. Als je gewoon doorgelopen bent dan geldt dat natuurlijk niet, want er is niet uitgecheckt bij Blauwnet.
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb inderdaad met Blauwnet gereden en per ongeluk ingecheckt bij NS. Ik heb www.uitcheckgemist.nl bekeken en kon gelukkig mijn geld terugkrijgen! Heel erg bedankt
Reputatie 7
Badge +3
Vreemd dat NS het hele bedrag terug betaalt, want nu heb je dus zwart gereisd want je hebt Blauwnet niet betaald.
Badge +3
Voordeel van de twijfel. Er is niet met NS gereisd dus het hele bedrag terug is correct.

Op zich heeft Blauwnet dan € 1,59 van je tegoed maar er is geen in- of uitcheck bij Blauwnet (het paaltje gaf 'onvoldoende saldo' aan) dus inderdaad 'grijs' gereisd, met het geluk dat er geen controle was op dat stukje.. 😛
Fijn dat je het bedrag terug hebt gekregen, N.Cassee 🙂

Reageer