beantwoord

ticket voor intercity rotterdam-brussel

• 26 juni 2014
  • 5 reacties
  • 673 Bekeken

Hoe koop ik een kaartje vanaf de grens in Belgie ik heb vrij reizen in Nederland.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 27 juni 2014, 09:32

Beste Rubsje, je kunt inderdaad het beste even kijken op de site van NS international. Ook kun je een kaartje kopen vanaf je vertrekstation in Nederland naar Brussel. Op de site zijn soms echter voordeligere tarieven te vinden.
Bekijk origineel

5 reacties

Bent u ouder dan 65, dan kan het goedkoper zijn om een ticket Rotterdam-Essen te kopen zoals hierboven aangegeven bij NS-Internationaal.
En bij NMBS een senioren-dagretour Essen naar uw bestemming. Die kost €6,-.
U reist dan met 2 geprinte A4-tjes en kan de internationale trein van Rotterdam naar Brussel nemen. U hoeft niet de boemel te nemen die in Essen stopt.
Beste Rubsje, je kunt inderdaad het beste even kijken op de site van NS international. Ook kun je een kaartje kopen vanaf je vertrekstation in Nederland naar Brussel. Op de site zijn soms echter voordeligere tarieven te vinden.
Je moet niet in Essen uitstappen, want dan rijdt je vanaf de Belgische grens tot Essen zwart.

Het eenvoudigst is het om een e-ticket te kopen via NS Internationaal. Op die website vul je je reisgegevens in en vink je aan dat je 100% korting hebt in Nederland.
Reputatie 7
Badge +4
U koopt een internationaal kaartje met 100 procent korting op het Nederlandse traject. U vult bij NS International uw vertrekstation in Nederland en uw Belgisch eindstation in. U moet een tijd invullen maar u mag op elke trein reizen. Vervolgens selecteert u uw leeftijd. Boven de zestig kan wat uitmaken. Daarna vult u de korting van 100 procent in voor het Nederlandse traject. Heeft u korting in België dan kunt u dat ook aangeven. Heeft u Railplus dan zal die in dit geval alleen voor België gelden.
U hoeft, omdat u een internationaal kaartje heeft, niet in- of uit te checken. U opent een eventueel gesloten poortje met de barcode op uw ticket.

U hoeft in Essen helemaal niet uit te stappen want op deze wijze is uw hele reis gedekt. U rijdt lekker rechtstreeks met de Beneluxtrein via Roosendaal naar Antwerpen of verder. Wat wel nodig is dat u uw abonnement, op grond waarvan u de 100 procent korting heeft, meeneemt. U moet er echter niet mee inchecken want dan betaalt u dubbel.

De conducteurs van deze lijn, of ze Belg zijn of Nederlander, hebben het recht zowel de Nederlandse als de Belgische kaartjes te controleren en kunnen dat ook. Belgische conducteurs checken uw Nederlandse chipkaart moeiteloos in de Beneluxtrein. Zorg wel dat alles klopt, de handhaving is strak. Het is verstandig meteen de terugreis te boeken.

Hier bestelt u uw reis:

https://www.nsinternational.nl/?gclid=CIL_w_CfmL8CFWkOwwods5QAYg
moet ik in essen uitstappen om een kaartje te kopen dit heb ik vaak gedaan snap er werkelijk geen snars meer van.

Reageer