beantwoord

Tijd tussen in- en uitchecken

• 12 maart 2014
  • 17 reacties
  • 37096 Bekeken

hoe veel tijd zit er tussen voor dat je hoeft uit te checken want heb gelezen dat dat 6 uur is maar wil het wel zeker weten
icon

Beste antwoord door Ramon NS 13 maart 2014, 15:41

Dag Patrick, welkom op ons forum! Volgens onze productvoorwaarden (13.7) dien je inderdaad binnen 6 uur na het moment waarop je bent ingecheckt uit te checken. Ook dien je op dezelfde dag uit te checken als waarop je hebt ingecheckt. Indien je dit niet doet zal de volgende keer dat je je OV-chipkaart aanbiedt opnieuw het instaptarief worden berekend. Als je niet op dezeldfe uitcheckt, vervalt je check-in en zal bij het opnieuw aanbieden van je OV-chipkaart opnieuw het instaptarief worden ingehouden. Vriendelijke groet, Ramon
Bekijk origineel

17 reacties

Ja, je dient binnen 6 uur na het inchecken weer uit te checken. Dat is ook meer dan voldoende om vanaf elk NS-station in Nederland elk ander NS-station te bereiken. Daarnaast dien je elke keer dat je een station verlaat uit te checken en opnieuw in te checken wanneer je je reis vervolgt.

Daarnaast dien je elke keer dat je een station verlaat uit te checken en opnieuw in te checken wanneer je je reis vervolgt.

Hoi Annemiek,

Dat is natuurlijk pure theorie. In de praktijk gebeurt dat - zeker zo lang de poortjes nog niet gesloten zijn - natuurlijk niet. Er is geen haan die er naar kraait dat ik mijn reis onderbroken heb zonder uit- en naderhand weer in te checken.
Want of ik nou binnen het stationsgebied een kop koffie drink of een hapje eet, of ik verlaat het station daarvoor.
Als ik maar binnen die 6 uur op mijn eindbestemming uitcheck en nergen "tegen de richting in" reis.

Als over een tijdje op alle 82 geplande stations de poortjes zijn geplaatst en definitief gesloten, dan heb je op die stations uiteraard geen andere keus dan uit- en naderhand weer in te checken.
Maar wie belet mij om op de overige 300 stations met CICO's vrijelijk in en uit te lopen om bij de snackbar op het stationsplein een "patatje - met" te halen?

Formeel heb je gelijk; het staat in de regeltjes. Maar handhaven is dan een tweede.

Gr. Hans
Dag Patrick, welkom op ons forum! Volgens onze productvoorwaarden (13.7) dien je inderdaad binnen 6 uur na het moment waarop je bent ingecheckt uit te checken. Ook dien je op dezelfde dag uit te checken als waarop je hebt ingecheckt. Indien je dit niet doet zal de volgende keer dat je je OV-chipkaart aanbiedt opnieuw het instaptarief worden berekend. Als je niet op dezeldfe uitcheckt, vervalt je check-in en zal bij het opnieuw aanbieden van je OV-chipkaart opnieuw het instaptarief worden ingehouden. Vriendelijke groet, Ramon
Ook dien je op dezelfde dag uit te checken als waarop je hebt ingecheckt. Indien je dit niet doet zal de volgende keer dat je je OV-chipkaart aanbiedt opnieuw het instaptarief worden berekend. Als je niet op dezeldfe uitcheckt, vervalt je check-in en zal bij het opnieuw aanbieden van je OV-chipkaart opnieuw het instaptarief worden ingehouden.

Da's een hele leuke, Ramon. dat je op dezelfde dag moet uitchecken.
Als dat zo zou zijn, dan ben je toch mooi de klos als je om - pakweg - 23:40 incheckt en om 23:50 met de trein vertrekt. Je arriveert met die trein vervolgens om 00:16 ( dus de {b] volgende dag [/b] op je bestemming en houdt vervolgen om 00:18 de OV-chipkaart voor de kaartlezer. Als jouw uitleg juist zou zijn zou ik dus om 00:18 niet uitchecken, maar weer met een incheck (en dus instaptarief) geconfronteerd worden, omdat ik niet op dezelfde dag ben uitgecheckt als waarop ik ben ingecheckt.

En waar blijft dan de regeling dat een vervoersbewijs geldig is tot de andere ochtend 04:00 uur?
Geldt dat ineens niet meer voor een OV-chipkaart?

Als "NS-expert" snap ik drommels goed wat jij bedoelt. Maar als ik het zo letterlijk staat dat er niet.

Vr.gr.
Hans
Een dag bij NS duurt tot 4:00.
Een dag bij NS duurt tot 4:00.

Dat weet jij, dat weet ik, maar de gemiddelde reiziger weet dat niet. En dan zou door uitleg van Ramon de nodige verwarring kunnen veroorzaken. Voor veel mensen eindigt de dag om 23:59.
Dus had hij er bij kunnen/moeten zetten dat een dat bij NS nog 4 uur na middernacht doorloopt.
Reputatie 1
Ik vond die uitleg naar een klant toe ook erg verwarrend. Gelukkig is het nu voor iedereen duidelijk dat bij NS de dag tot 4:00 duurt. Of anders gezegd: tot einde dienstregeling.

Overigens is die zes uur volgens mij niet zo strikt. Ik ben zelf wel eens vergeten uit te checken 's ochtends maar kon toen op de terugweg 's avonds alsnog keurig uitchecken. Het is wel erg verwarrend want als je dat niet doorhebt denk je op dat moment dus dat je incheckt. De aanduiding op de paaltjes kan wat dit betreft duidelijker.
Dan hierbij de correctie op het bericht van mijn collega: met "dezelfde" dag wordt inderdaad de dag van de dienstregeling bedoeld. Je dient dus op dezelfde dag uit te checken als waarop je hebt ingecheckt, waarbij de dag loopt van 4:00 's morgens tot 3:59 's nachts. Ik stel voor om in het midden te laten of 4 uur 's morgens of 's nachts is, maar met het verschil in termen hoop ik het iets te verduidelijken. :)

Groet,
Stephan
ik checkte gisteren in om 19,43 in Nijmegen. moest naar Vlissingen. er was een ongeval waardoor ik van bergen op zoom naar Goes met de bus moest. ik heb toen niet in- of uitgecheckt, omdat ik nog op reis was. in Goes aangekomen moest ik ook nog es 55 minuten wachten op de trein om vervolgens naar Vlissingen te komen. daar kwam ik om 00.45 aan, wilde uitchecken, maar dat ging niet, hij checkte in. ik wachtte even en annuleerde de incheck. op mijnNS staat nu dat ik incheckte in Nijmegen, maar niet uitgecheckt ben. dat is raar, omdat het al bij al 5 uren duurde...wat nu? ik wil geld terug bij vertraging, maar heb alleen de incheck staan. heb wel een foto genomen van station Vlissingen met klok als bewijs bij thuiskomst. had 2 uren vertraging.
Reputatie 7
Badge +4
Het web loopt achter op de werkelijkheid. Doorgaans is na een paar uur de uitcheck wel te zien en kunt u uw aanvraag doen. Het kan in theorie 24 uur duren maar dat is nooit het geval.
@henny2: Vervelend dat je zoveel vertraging hebt gehad. Ik vind het zonder gegevens lastig inschatten wat er precies fout is gegaan, maar je hebt in zo'n situatie natuurlijk recht op een vergoeding. Zoals Thom al aangeeft, kan het soms even duren voor de reisgeschiedenis in Mijn NS helemaal bij is. Mocht je 24 uur na de reis nog steeds geen goed reisoverzicht hebben, wil ik je aanraden even contact op te nemen met de klantenservice. Dan is er waarschijnlijk wat misgegaan bij het checken, wij kijken dan graag of we dat voor je kunnen oplossen.
Reputatie 1
Reactie door Moderator verwijderd vanwege het promoten van illegale activiteiten
Reputatie 7
Wat een idioot dom filmpje. Kost je zomaar een boete van €230,-. Ook het zonder geldig vervoerbewijs je achter de poortjes bevinden is een overtreding, die je minimaal €50 oplevert. Lekker advies dat je geeft.

In overleg aangepast door Moderator
Reputatie 7
Badge
Goedemorgen Slidestops, je bent er vroeg bij. Wat zijn de boetes als een conducteur te vroeg deuren sluit bij vertrek? Of als de machinist een stopstation voorbij rijdt?
Reputatie 6
Badge
Reactie door Moderator verwijderd vanwege het promoten van illegale activiteiten

Je filmpje geeft geen antwoord op de vraag die je zelf opwerpt. Je wil namelijk goedkoper terugreizen, dat gaat niet met de handelingen die in het filmpje getoond worden. Verder: 'makkelijk' door de poortjes komen kan dus ook op een andere manier.
Reputatie 4
Badge

Makkelijk door de poortjes komen? Wat je maar makkelijk noemt.
Voor welk probleem is dat filmpje een oplossing? Voor geen enkel. Behalve als je wilt zwartrijden.
Zoals Slidestops al aangeeft zijn beide acties niet toegestaan en kunnen ze je een stevige boete opleveren. Ik heb daarom je reactie verwijderd, VraagAlex, omdat dit tegen de huisregels van het Serviceforum in gaat.

Reageer