beantwoord

Tijdelijk reisrecht

• 4 juni 2017
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Op MijnNS staat "Uw tijdelijk reisrecht met referentienummer xxx is opgehaald bij de NS-kaartautomaat of één van de andere ophaalpunten. U kunt vanaf xx-xx-xxxx met uw Tijdelijk Reisrecht reizen bij NS".
Dat lijkt mij sterk. Mijn OV-chipkaart is beschadigd. Hoe kan ik een tijdelijk reisrecht hebben opgehaald als ik bij de balie naar huis ben gestuurd met de mededeling dat ik een nieuwe kaart aan moet vragen? Waar is dat tijdelijk reisrecht gebleven als ik geen kaart heb waar het op staat?
icon

Beste antwoord door Robert B 5 juni 2017, 00:09

Het aanvragen van een vervangende OV chipkaart via Mijn NS lukt niet, omdat die mogelijkheid daar niet staat aangegeven. Het wordt een soort doolhof, iedere keer kom ik weer bij Klantenservice uit die zegt dat ik via Mijn NS een nieuwe kaart kan aanvragen maar dat werkt dus niet.
Dat kan wel kloppen, er zijn wat opties die op de onlangs vernieuwde website missen. Je kunt het beste de oude kaart defect melden en een nieuwe aanvragen via OV-chipkaart Hiervoor moet je wel een Mijn OV-chip account hebben of aanmaken.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Dan zal er wel iets mis gegaan zijn bij het uitlezen van de kaart aan de balie. Neem aan dat het niet zo is dat een medewerker het op een eigen kaart gezet heeft en nu op jouw kosten kan reizen.

Vreemd overigens dat ze het tijdelijk reisrecht niet bij die balie konden regelen. Een anonieme kaart kan je gewoon ter plekke kopen (of anders uit een automaat).

Staat de mail wel op jouw naam, dus Geachte heer/mevrouw (achernaam)?
Dan zal er wel iets mis gegaan zijn bij het uitlezen van de kaart aan de balie. Neem aan dat het niet zo is dat een medewerker het op een eigen kaart gezet heeft en nu op jouw kosten kan reizen.

Vreemd overigens dat ze het tijdelijk reisrecht niet bij die balie konden regelen. Een anonieme kaart kan je gewoon ter plekke kopen (of anders uit een automaat).

Staat de mail wel op jouw naam, dus Geachte heer/mevrouw (achernaam)?

Ik denkk dat het als volgt gegaan is. Omdat ik doorgaans niet voor één gat te vangen ben en die mevrouw met de dode ogen mij niet verder hielp ben ik naar de servicebalie van Qbuzz gegaan voor een anonieme ov-chipkaart, omdat ik tenminste in mijn woonplaats met de bus wilde reizen. Ik heb daar 50 euro op laten zetten. Nu zie ik op Mijn NS dat ik een kaart met tijdelijk reisrecht heb en het nummer klopt ook, daar staat ook het nummer van de beschadigde kaart op. Deze samenzwering van Qbuzz en NS heeft dus buiten mij om toch tot iets geleid. Alleen kan ik niet met leeftijdskorting reizen. Het aanvragen van een vervangende OV chipkaart via Mijn NS lukt niet, omdat die mogelijkheid daar niet staat aangegeven. Het wordt een soort doolhof, iedere keer kom ik weer bij Klantenservice uit die zegt dat ik via Mijn NS een nieuwe kaart kan aanvragen maar dat werkt dus niet. De mogelijkheid Nieuwe kaart aanvragen bestaat daar niet, wel het toevoegen van een kaart, enz. Op een gegeven moment heb je acht webpagina's van NS geopend die geen van allen tot het gewenste resultaat leiden.
Badge +3
Het aanvragen van een vervangende OV chipkaart via Mijn NS lukt niet, omdat die mogelijkheid daar niet staat aangegeven. Het wordt een soort doolhof, iedere keer kom ik weer bij Klantenservice uit die zegt dat ik via Mijn NS een nieuwe kaart kan aanvragen maar dat werkt dus niet.
Dat kan wel kloppen, er zijn wat opties die op de onlangs vernieuwde website missen. Je kunt het beste de oude kaart defect melden en een nieuwe aanvragen via OV-chipkaart Hiervoor moet je wel een Mijn OV-chip account hebben of aanmaken.
Dat kan wel kloppen, er zijn wat opties die op de onlangs vernieuwde website missen. Je kunt het beste de oude kaart blokkeren en een nieuwe aanvragen via OV-chipkaart Hiervoor moet je wel een Mijn OV-chip account hebben of aanmaken.

Dat is goed om te weten. Ik zal de oude kaart meteen blokkeren. Die vrouw met de dode ogen had mij dat natuurlijk moeten vertellen. Dank voor uw advies.

Reageer