beantwoord

Tijdens de reis verwisselen van meereiskorting

• 25 januari 2016
  • 3 reacties
  • 91 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo, ik vroeg me af hoe je de meereiskorting op de ovkaart kan stopzetten tijdens de reis. Ik heb een studenten ovkaart, maar ik reis niet de gehele weg met iemand mee die ik meereiskorting kan geven. Hoe kan diegene wanneer ik uitstap met een geldig vervoersbewijs verder reizen?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 25 januari 2016, 12:11

Bij een NS-kaartautomaat kan Samenreiskorting ook weer van een OV-chipkaart verwijderd worden. Reken wel even goed na of het dan wel voordelig is om Samenreiskorting te gebruiken, want op deze manier wordt de lange-afstandskorting doorbroken. Je Samenreiziger betaalt dan voor twee losse reizen in plaats van één hele.
Bekijk origineel

3 reacties

Bij een NS-kaartautomaat kan Samenreiskorting ook weer van een OV-chipkaart verwijderd worden. Reken wel even goed na of het dan wel voordelig is om Samenreiskorting te gebruiken, want op deze manier wordt de lange-afstandskorting doorbroken. Je Samenreiziger betaalt dan voor twee losse reizen in plaats van één hele.
Reputatie 7
Badge +4
Als iemand met je meereist, dan heeft hij korting. Gesteld natuurlijk dat hij samenreiskorting op zijn kaart gezet heeft. Maar zodra hij alleen verder gaat niet meer. Dan moet hij de samenreiskorting van zijn kaart halen. Dat is mogelijk op het automaat. Niet weghalen kan een boete opleveren omdat hij dan ten onrechte met 40 procent korting reist.
Bedankt voor de antwoorden! Jammer dat het zo geregeld is dat de lange afstandskorting weg is en dat je uit de trein moet stappen om dit te regelen. Misschien een tip voor de NS om dit te veranderen door of via de app de korting af te breken of dit van tevoren aan te kunnen geven.

Reageer