beantwoord

Tijdens je reis weer terug, moet ik dan uitchecken?

• 2 augustus 2014
  • 11 reacties
  • 2317 Bekeken

Als ik in de trein stap, en bij het volgende station bedenk dat ik toch de andere kant op wil/had gemoeten, moet ik dan voor ik in de trein stap die weer in de richting gaat van mijn instap-station uitchecken en opnieuw weer inchecken?
Anders zou je dus in theorie even van rotterdam naar station amsterdam kunnen gaan, snel iets doen vlak bij het station, terug gaan naar bijvoorbeeld delft of leiden en daar pas uitchecken.
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 augustus 2014, 18:51

Als je omkeert moet je inderdaad uit- en opnieuw inchecken. Wanneer je in de richting reist van het station waar je bent ingecheckt ben je niet in het bezit van een geldig vervoersbewijs en heb je een probleem bij kaartcontrole.
Bekijk origineel

11 reacties

Als je omkeert moet je inderdaad uit- en opnieuw inchecken. Wanneer je in de richting reist van het station waar je bent ingecheckt ben je niet in het bezit van een geldig vervoersbewijs en heb je een probleem bij kaartcontrole.
Op veel stations is dat best lastig dan. Rotterdam heeft alleen bij de entree in- en uitcheck punten, en nog meer stations hebben geen paaltjes op de perrons.....
Met een vooraf gekocht kaartje is het nog tijdrovender en duurder om van reisdoel te veranderen.
Op veel stations is dat best lastig dan. Rotterdam heeft alleen bij de entree in- en uitcheck punten, en nog meer stations hebben geen paaltjes op de perrons.....

Als het op een perron niet mogelijk is om van vervoerder te wisselen, kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat men hier geen paaltjes gaat plaatsen, enkel voor de mensen die per ongeluk in de verkeerde trein zijn gestapt en weer willen omkeren.
Ik ga heel vaak, en met mij vele anderen, vanuit breda met de icd naar r'dam centraal en dan weer 1 halte terug naar blaak. Dat zou dan dus ook eigenlijk niet mogen?
Reputatie 4
Badge
Ik ga heel vaak, en met mij vele anderen, vanuit breda met de icd naar r'dam centraal en dan weer 1 halte terug naar blaak. Dat zou dan dus ook eigenlijk niet mogen?

U bent dan inderdaad verplicht om op Rotterdam C uit te checken en direct weer in te checken.
Reputatie 6
U bent dan inderdaad verplicht om op Rotterdam C uit te checken en direct weer in te checken.
De reisplanner geeft het - vreemd genoeg - als een toegestane verbinding...
De reisplanner maakt een duidelijk onderscheid tussen NS en Intercity Direct. Betekent dit dat overstappen van/naar ICD wordt beschouwd als wisselen van vervoerder en dat er in dat geval altijd moet worden uit- en ingecheckt ook wanneer je in dezelfde richting verder reist?
Reputatie 4
Badge
Als de reisplanner het als toegestane verbinding geeft, hoeft je toch niet uit- en in te checken, tenzij u van vervoerder verandert? Intercity Direct is ook NS, dus dan hoef je ook niet in- en uit te checken, toch? Alleen zorgen dat je een toeslag hebt als Schiphol-Rotterdam in je traject zit.
[b]Reisroute[b]
Het NS-treintraject waarlangs de bestemming in reistijd het eerst wordt bereikt. Daarnaast is het toegestaan over een in tariefeenheden korter traject te reizen of over een traject waar minder behoeft te worden overgestapt. Met uitzondering van de in de Jaardienstregeling vermelde gevallen geldt dat het vertrek- of aankomststation niet voorbij mag worden gereisd.

Als het in de reisplanner staat, betreft het hier dus een in de Jaardienstregeling vermeld geval. Qua prijs maakt het in dit geval overigens niet uit, omdat er 0 tariefeenheden zitten tussen Rotterdam Blaak en -Centraal.
Badge
Hoi Syl2911, wat Theofiel hier al aangeeft, moet je verplicht eerst uitchecken en dan weer opnieuw inchecken.

@Theofiel, indien je een overstapt van NS naar Intercity Direct, dan is uitchecken- en opnieuw inchecken niet nodig. Toeslagkaartje voor Intercity Direct is wel verplicht.

Reageer