TLS versus NS apps

• 23 mei 2020
  • 8 reacties
  • 204 Bekeken

Het valt mij op dat de NS apps echt stukken beter zijn dan de apps die TLS online heeft staan. Alleen al hun website is al jaren niet meer bijgewerkt.

Komt deze organisatie te vervallen wanneer we de opvolger krijgen van de OV Chip?

8 reacties

Reputatie 6
Badge

De site van TLS die jaren achterloopt? Wat weet ik nog niet wat jij wel lijkt te weten?

TransLink zoals de organisatie heet beheert de transacties in het gehele OV. Waarom zou die organisatie volgens jou verdwijnen?

Komt deze organisatie te vervallen wanneer we de opvolger krijgen van de OV Chip?

Nee

Reputatie 5

Het mag misschien een grote verrassing zijn voor de verwoede treinreiziger, maar er zijn veel+veel meer mensen op jaarbasis die met die chipkaart bustrammetro gebruiken als de trein. Wel maken die natuurlijk vooral heel veel kortere ritjes. En zoals ook al bleek bij het inrichten van hoe die chipkaart nou moest gaan werken zoń 12-15 jaar terug inmiddels hebben die vaak een toch wat andere kijk op het hoe en wat als die NS.

Het idee achter Translink is juist dat het een neutrale organisatie is. Daar valt een hoop voor te zeggen, we hebben de afgelopen jaren immers ook papieren Chinese muren gezien tussen neutrale en “eigen” afdelingen bij vervoerders, waar in de praktijk die mensen in dezelfde ruimte zitten. Dan heb je toch, op zijn minst, een bepaalde verdachtmaking. Alleen dit forum doet zijn werk als firewall sehr pünktlich. 

Ik denk wel dat TLS daarin minder een zichtbare rol voor de eindgebruiker kan hebben. Bied een fatsoenlijke interface aan om informatie te ontsluiten en eenieder kan zelf een applicatie ontwikkelen of het verwerken in de eigen omgeving. Op zijn minst alle partners (vervoerders e.d.), maar ik zou daarin nog verder willen gaan. 

Als ik de OV chipkaart app vergelijk met de app van de NS bieden zij veel handige opties aan die ik mis in de OV chipkaart app. Sommige dingen, zoals reisgeschiedenis overlappen elkaar. Als ik kijk naar dat verschil heeft de NS dat handiger aangepakt, die app loopt ook een stuk soepeler.

Daarmee krijg ik wel de indruk dat de appbouwers een stuk meer ervaring hebben dan de bouwers bij TLS.

Reputatie 5
Badge

Dat sommige bedrijven slechtere apps in elkaar zetten dan anderen, wil nog niet zeggen dat ze hun bestaansrecht verliezen...

Dat was ook mijn punt inderdaad. 

Badge +3

Heb je nog een apparaat met Android 2.1 of zo, dan werkt de app van OV-chip gewoon, en de app die NS heet (voorheen Reisplanner Xtra) kan je vergeten.

Laatste update van de OV-chip app was dan ook jaaaaren geleden, en dan heb je met een hippe iPhone weer een probleem.. past zich niet aan aan je scherm en zo.

Reageer