beantwoord

Toeslag in/uit-checken

• 16 april 2019
  • 4 reacties
  • 264 Bekeken

Hoi even vragen want tot nu toe dacht ik dat alleen inchecken nodig was maar blijkt dat ik me ook uitchecken moet als ik de toeslag koop voor IC direct. klopt dit?

dankje
icon

Beste antwoord door Rizana NS 16 april 2019, 15:29

Goedemiddag MARQUES, en welkom bij de NS Community.

Het klopt dat je inderdaad verplicht bent om in- en uit te checken als de toeslag als product op je kaart staat.
Bekijk origineel

4 reacties

Het klopt dat je inderdaad verplicht bent om in- en uit te checken als de toeslag als product op je kaart staat.

Wel met de toevoeging dat die toeslag alleen betaald hoeft te worden als je gebruik maakt van een ICD op het traject Schiphol-Rotterdam of vice versa.
Badge
Even geen verwarring zaaien.

Als u reist per ICd via het traject Schiphol-Rotterdam, dan hoeft u enkel op uw ICd-instapstation uw kaart voor de toeslagzuil te houden. Op uw uitstapstation hoeft dat niet - tenzij u graag dubbel betaalt.

De toeslagzuil staat los van het in- en uitchecken aan begin en eind van uw gehele treinreis.
Badge +3
De verwarring kan ook komen omdat een losse toeslag laden in je Mijn NS reishistorie komt te staan alsof het een 'reis' met een gemiste uitcheck is.

Dit is normaal. Bij het uitstappen uit een IC direct hoef je niets speciaals te doen. Je kunt gewoon verder reizen of -als dat station je bestemming is- uitchecken bij de reguliere poortjes.

Reageer