beantwoord

twee keer ingecheckt

• 24 juli 2017
  • 2 reacties
  • 586 Bekeken

Beste NS,

Eergisteren ging ik van Gouda naar Utrecht met de trein. Ik ging op Gouda station inchecken, maar zag vervolgens dat er geen treinen reden. Daroom ben ik gelijk doorgelopen naar de bussen (ik ging dus niet uitchecken, logisch, omdat je natuurlijk ook voor de bus moet ingecheckt zijn). Op woerden station moest ik naar de trein overstappen. Maar, de portjes waren dicht (ik had ook nog niet bij de bus uitgecheckt omdat er nergens een uitcheckpaal te zien was en ik zowiezo verder moest richting utrecht). Daroom wou ik uitchecken (om de poortjes te openen) en weer aan de andere kant inchecken om zo verder te kunnen reizen). Maar, toen ik dus wou uitchecken, bleek ik intechecken. Ik kon dus niet uitchecken, maar wel twee keer inchecken. In de trein heb ik de conducteur ook gelijk op aangesproken en gevraagt of er met mijn inchecken alles goed gegaan was. Hij kon inderdaad bevestigen dat ik twee keer ingecheckt ben en niet uitgecheckt. Toen ik in Utrecht uitcheckte, zag ik inderdaag, dat er niet alleen de reiskosten waren afgeschreven, maar ook de kosten voor het eerste inchecken (en dit was 10€, omdat er dus volgens het systeem niet uitgecheckt was). Op utrecht station ben ik gelijk naar de servicebalie gegaan, waar me word belooft, dat het geld zo snel mogelijk terug gestoord zou worden. Vandaag kreeg ik een email dat mijn aanvraag afgewezen is: "U heeft bij ons een aanvraag ingediend voor restitutie van te veel betaald instaptarief na een vergeten check in/uit. Op basis van de door u opgegeven gegevens hebben wij de onderstaande volledige reis in onze administratie gevonden. Omdat er derhalve geen sprake is van een ontbrekende check in/uit, kunnen wij niet ingaan op uw verzoek tot restitutie.". Dit is natuurlijk onzin want 1. ik ben niet vergeten uittecken, ik KON NIET uitchecken (ik zie dus ook niet, hoe dit mijn fout is). en 2. natuurlijk staat de reis in uw systeem, maar ik heb dus niet alleen voor de reis maar ook een keer 10€ extra betaalt. ik zou het fijn vinden, als deze misverstand snel opgelost word en mijn geld terug gestoord word. Alvast Bedankt.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 26 juli 2017, 14:57

Update: Inmiddels heb ik Sarah de teveel betaalde kosten gerestitueerd. Bedankt voor jouw heldere uitleg en voor de volgende keer weet je ons te vinden. Schroom ook niet onze andere kanalen te raadplegen! (vooral Social Media leent zich heel goed voor dit soort kwesties)
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hallo SarahMa1988 en welkom op het NS Serviceforum.

De reden dat je wederom incheckt als je bij een poortje checkt (ookal heb je al eerder ingecheckt) is omdat deze poortjes twee kanten hebben: de ingangskant is automatisch inchecken en de uitgangskant is uitchecken. In bijzondere situaties kan het inderdaad voorkomen dat je hiermee geconfronteerd wordt, normaal gesproken is dit geen probleem. Wat vreemd dat jouw verzoek niet is gehonoreerd, ik ga er graag voor jou naar kijken. Wat je mag doen is mij in een privébericht de volgende gegevens sturen: voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer en IBAN. Geef mij daarbij ook jouw OV-chipkaartnummer door, dan neem ik jouw reisgegevens door en zal ik het zelf beoordelen. Dit is bij hoge uitzondering, maar dat doe ik bij deze graag voor je. Een privébericht verstuur je door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'.
Reputatie 7
Update: Inmiddels heb ik Sarah de teveel betaalde kosten gerestitueerd. Bedankt voor jouw heldere uitleg en voor de volgende keer weet je ons te vinden. Schroom ook niet onze andere kanalen te raadplegen! (vooral Social Media leent zich heel goed voor dit soort kwesties)

Reageer